by ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ on Σάββατο, 29 Ιανουαρίου 2011 στις 2:28 μ.μ.
Συναδέλφισσες και Συνάδελφοι
Με τη νεα ΚΥΑ η υλοποίηση και ο τρόπος λειτουργίας των Δομών Βοήθεια στο Σπίτι, αλλάζει για τρίτη (3) φορά τα τελευταία 9 χρόνια. Διαβάζοντας κανείς την ΚΥΑ καταλαβαίνει ότι η υπηρεσία οδηγείται με μαθηματική ακρίβεια σε μαρασμό, απαξίωση και τεχνητό κλείσιμο, που θα οδηγήσει σε ανεργία τους 4.000 Εργαζόμενους και σε παύση εξυπηρέτησης και φροντίδας προς τους 130.000 ωφελούμενους.
Σύμφωνα με τη νεα ΚΥΑ ωφελούμενοι της πράξης «Εναρμόνιση οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής μέσω παροχής κατ’ οίκον υπηρεσιών φροντίδας σε εξαρτώμενα μέλη των οικογενειών ανέργων και αναγνωρισμένα επαπειλούμενων με ανεργία εργαζομένων που ωφελούνται από ενεργητικές πολιτικές απασχόλησης», είναι οι εξής, οι οποίοι διατηρούν συγγενική σχέση με τους εξυπηρετούμενους:
− Άνεργα άτομα εγγεγραμμένα στον ΟΑΕΔ εισερχόμενα σε ενεργητικές πολιτικές απασχόλησης όπως η κατάρτιση, η εξατομικευμένη προσέγγιση/συμβουλευτική, κλπ, με προοπτική να εισέλθουν ή να επαναεισέλθουν στην αγορά εργασίας.
− Εργαζόμενα άτομα τα οποία αναγνωρισμένα είναι επαπειλούμενα με ανεργία, εισερχόμενα σε ενεργητικές πολιτικές απασχόλησης με προοπτική να διασφαλίσουν την απασχόλησή τους ή να διευκολυνθούν στην κινητικότητα της εργασίας τους ή ενεργώς αναζητούντα εργασία άτομα ασφαλισμένα στον ΟΓΑ εισερχόμενα σε ενεργητικές πολιτικές απασχόλησης με προοπτική να εξεύρουν εργασία, πιστοποιημένα από τον ΟΑΕΔ.
Τα δικαιολογητικά, οι διαδικασίες και κριτήρια επιλογής ωφελουμένων και εξυπηρετούμενων εξειδικεύονται στην σχετική πρόσκληση ή προκήρυξη του Δικαιούχου (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Με άλλα λόγια οι ηλικιωμένοι ζευγάρια ή μοναχικά άτομα, που αντιμετωπίζουν λιγότερα ή περισσότερα προβλήματα υγείας και δεν έχουν παιδιά ή έχουν και δεν ανήκουν σε μια από τις παραπάνω κατηγορίες δεν εντάσσονται στο πρόγραμμα και δεν χρηματοδοτούνται. Άρα τα χρήματα της επιχορήγησης προς τις Δομές θα είναι ελάχιστα περίπου το 20-30% του κόστους. Εκτός εάν μια δομή καταφέρει να καλύψει τον απαιτούμενο αριθμό ωφελούμενων, που θα έχουν μία από τις δυο παραπάνω προϋποθέσεις, που προβλέπει η ΚΥΑ, ώστε να καλύψουν εξ΄ολοκλήρου το κόστος λειτουργίας της Δομής. Συνεπώς οι νέοι Δήμοι θα κληθούν να καλύψουν τη διαφορά με επιπλέον χρηματοδότηση των Δημοτικών Κοινωφελών Επιχειρήσεων (Δ.Κ.Ε.), που θα αναλάβουν τα προγράμματα. Μάλιστα σε αρκετές περιπτώσεις τα χρήματα θα είναι αρκετά λόγω των συγχωνεύσεων αρκετών δομών που επιφέρει ο Καλλικράτης για τις Δ.Κ.Ε. Για παράδειγμα Δ.Κ.Ε. με 1 πρόγραμμα με 3 εργαζόμενους είχε (περίπου) ετήσιο κόστος λειτουργίας της Δομής 68.000,00€, εάν σ΄αυτή περνάνε άλλα 2 προγράμματα από τη συγχώνευση των Δ.Κ.Ε. θα χρειαστεί για 1 χρόνο και για 9 άτομα προσωπικό (περίπου) 204.000,00€ για να λειτουργήσει η Δομή. Εάν η Δομή επιχορηγηθεί με ένα ποσό των 61.000,00€ θα πρέπει ο Δήμος να την επιχορηγήσει με το ποσό των 143.000,00€, προκειμένου να καλύψει το λειτουργικό κόστος της Δομής, εφόσον βέβαια ο Δήμος έχει αυτά τα χρήματα να τα δώσει.
Σε διαφορετική περίπτωση ο Δήμος θα πεί ότι δεν μπορεί να καλύψει αυτό το κόστος και συνεπώς θα σκεφτεί τη λύση να υποβάλλει πρόταση με 3 έως 5 άτομα προσωπικό αντί των 9, ώστε να ρίξει το κόστος λειτουργίας. Αν σε περίπτωση που υποβάλλει πρόταση με 9 άτομα προσωπικό και δεν έχει τα χρήματα πιθανόν να το λειτουργήσει, αλλά απαιτώντας από τους εργαζόμενους να εργάζονται κανονικά, αλλά απλήρωτοι για το μεγαλύτερο διάστημα του έτους.
Από όλα τα παραπάνω οδηγούμαστε στα εξής συμπεράσματα:
1) Συνεχίζει το ΒΣΣ να λειτουργεί και το 2011, αλλά με διαφορετική φιλοσοφία και διαφορετικές προϋποθέσεις.
2) Οι ωφελούμενοι είναι πλεον άνεργοι ή εργαζόμενοι που απειλούνται με ανεργία
3) Τα χρήματα δεν θα επαρκούν για να καλύψουν το κόστος λειτουργίας μιας Δομής που δεν θα μπορεί να βρεί τον ανάλογο αριθμό ωφελουμένων ώστε να καλύψει το κόστος
4) Πάμε σε σταδιακή και τεχνητή κατάργηση του πιο επιτυχημένου θεσμού κοινωνικής πολιτικής για τους Ηλικιωμένους, ΑμεΑ και ανήμπορα άτομα στο χώρο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
5) Θα οδηγηθούν σε ανεργία 4.000 Εργαζόμενοι Πανελλαδικά.
6) Θα πάψουν 130.000 Εξυπηρετούμενοι να έχουν δωρεάν τις υπηρεσίες
7) Το ξήλωμα των Δομών άρχισε επί Γ.Γ. Υπ. Απασχόλησης κ. Τσουτσομπλίδη επί ΝΔ και συνεχίζεται από τον Ραγκούση, Ντόλιο και Κατσέλη επί ΠΑΣΟΚ (που από μητέρα των Δομών θα καταλήξει σε φονέα….)
Τέλος κλείνοντας αυτό το άρθρο σας ενημερώνω ότι εχθές σε συνάντηση μου με υπηρεσιακά στελέχη της Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε. που χειρίζονται τα ΚΔΑΠ και ετοιμάζονται και για το ΒΣΣ μου επισήμαιναν:
Α) Οι προϋποθέσεις των ατόμων που θα ενταχθούν στο πρόγραμμα είναι αυτές που αναφέρει η ΚΥΑ και δεν περιλαμβάνει τους ηλικιωμένους, που σήμερα εμείς εξυπηρετούμε (δηλαδή ζευγάρια ή μοναχικά άτομα, που αντιμετωπίζουν λιγότερα ή περισσότερα προβλήματα υγείας και δεν έχουν παιδιά ή έχουν και δεν ανήκουν σε μια από τις παραπάνω κατηγορίες) δεν εντάσσονται στο πρόγραμμα και δεν χρηματοδοτούνται.
Β) Για να ενταχθούν οι εξυπηρετούμενοι που είχαμε μέχρι 31/12/2010 θα πρέπει τα συναρμόδια Υπουργεία να κάνουν τροποποίηση της ΚΥΑ και να το προβλέψουν . Η ΕΕΤΑΑ δεν μπορεί να αλλάξει τη ΚΥΑ, ΔΕΝ ΈΧΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ.
Γ) Εντός το Φεβρουαρίου θα πρέπει να έχει εκδοθεί η σχετική πρόσκληση από την ΕΕΤΑΑ.
Με τη νεα ΚΥΑ η υλοποίηση και ο τρόπος λειτουργίας των Δομών Βοήθεια στο Σπίτι, αλλάζει για τρίτη (3) φορά τα τελευταία 9 χρόνια. Διαβάζοντας κανείς την ΚΥΑ καταλαβαίνει ότι η υπηρεσία οδηγείται με μαθηματική ακρίβεια σε μαρασμό, απαξίωση και τεχνητό κλείσιμο, που θα οδηγήσει σε ανεργία τους 4.000 Εργαζόμενους και σε παύση εξυπηρέτησης και φροντίδας προς τους 130.000 ωφελούμενους.
Σύμφωνα με τη νεα ΚΥΑ ωφελούμενοι της πράξης «Εναρμόνιση οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής μέσω παροχής κατ’ οίκον υπηρεσιών φροντίδας σε εξαρτώμενα μέλη των οικογενειών ανέργων και αναγνωρισμένα επαπειλούμενων με ανεργία εργαζομένων που ωφελούνται από ενεργητικές πολιτικές απασχόλησης», είναι οι εξής, οι οποίοι διατηρούν συγγενική σχέση με τους εξυπηρετούμενους:
− Άνεργα άτομα εγγεγραμμένα στον ΟΑΕΔ εισερχόμενα σε ενεργητικές πολιτικές απασχόλησης όπως η κατάρτιση, η εξατομικευμένη προσέγγιση/συμβουλευτική, κλπ, με προοπτική να εισέλθουν ή να επαναεισέλθουν στην αγορά εργασίας.
− Εργαζόμενα άτομα τα οποία αναγνωρισμένα είναι επαπειλούμενα με ανεργία, εισερχόμενα σε ενεργητικές πολιτικές απασχόλησης με προοπτική να διασφαλίσουν την απασχόλησή τους ή να διευκολυνθούν στην κινητικότητα της εργασίας τους ή ενεργώς αναζητούντα εργασία άτομα ασφαλισμένα στον ΟΓΑ εισερχόμενα σε ενεργητικές πολιτικές απασχόλησης με προοπτική να εξεύρουν εργασία, πιστοποιημένα από τον ΟΑΕΔ.
Τα δικαιολογητικά, οι διαδικασίες και κριτήρια επιλογής ωφελουμένων και εξυπηρετούμενων εξειδικεύονται στην σχετική πρόσκληση ή προκήρυξη του Δικαιούχου (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Με άλλα λόγια οι ηλικιωμένοι ζευγάρια ή μοναχικά άτομα, που αντιμετωπίζουν λιγότερα ή περισσότερα προβλήματα υγείας και δεν έχουν παιδιά ή έχουν και δεν ανήκουν σε μια από τις παραπάνω κατηγορίες δεν εντάσσονται στο πρόγραμμα και δεν χρηματοδοτούνται. Άρα τα χρήματα της επιχορήγησης προς τις Δομές θα είναι ελάχιστα περίπου το 20-30% του κόστους. Εκτός εάν μια δομή καταφέρει να καλύψει τον απαιτούμενο αριθμό ωφελούμενων, που θα έχουν μία από τις δυο παραπάνω προϋποθέσεις, που προβλέπει η ΚΥΑ, ώστε να καλύψουν εξ΄ολοκλήρου το κόστος λειτουργίας της Δομής. Συνεπώς οι νέοι Δήμοι θα κληθούν να καλύψουν τη διαφορά με επιπλέον χρηματοδότηση των Δημοτικών Κοινωφελών Επιχειρήσεων (Δ.Κ.Ε.), που θα αναλάβουν τα προγράμματα. Μάλιστα σε αρκετές περιπτώσεις τα χρήματα θα είναι αρκετά λόγω των συγχωνεύσεων αρκετών δομών που επιφέρει ο Καλλικράτης για τις Δ.Κ.Ε. Για παράδειγμα Δ.Κ.Ε. με 1 πρόγραμμα με 3 εργαζόμενους είχε (περίπου) ετήσιο κόστος λειτουργίας της Δομής 68.000,00€, εάν σ΄αυτή περνάνε άλλα 2 προγράμματα από τη συγχώνευση των Δ.Κ.Ε. θα χρειαστεί για 1 χρόνο και για 9 άτομα προσωπικό (περίπου) 204.000,00€ για να λειτουργήσει η Δομή. Εάν η Δομή επιχορηγηθεί με ένα ποσό των 61.000,00€ θα πρέπει ο Δήμος να την επιχορηγήσει με το ποσό των 143.000,00€, προκειμένου να καλύψει το λειτουργικό κόστος της Δομής, εφόσον βέβαια ο Δήμος έχει αυτά τα χρήματα να τα δώσει.
Σε διαφορετική περίπτωση ο Δήμος θα πεί ότι δεν μπορεί να καλύψει αυτό το κόστος και συνεπώς θα σκεφτεί τη λύση να υποβάλλει πρόταση με 3 έως 5 άτομα προσωπικό αντί των 9, ώστε να ρίξει το κόστος λειτουργίας. Αν σε περίπτωση που υποβάλλει πρόταση με 9 άτομα προσωπικό και δεν έχει τα χρήματα πιθανόν να το λειτουργήσει, αλλά απαιτώντας από τους εργαζόμενους να εργάζονται κανονικά, αλλά απλήρωτοι για το μεγαλύτερο διάστημα του έτους.
Από όλα τα παραπάνω οδηγούμαστε στα εξής συμπεράσματα:
1) Συνεχίζει το ΒΣΣ να λειτουργεί και το 2011, αλλά με διαφορετική φιλοσοφία και διαφορετικές προϋποθέσεις.
2) Οι ωφελούμενοι είναι πλεον άνεργοι ή εργαζόμενοι που απειλούνται με ανεργία
3) Τα χρήματα δεν θα επαρκούν για να καλύψουν το κόστος λειτουργίας μιας Δομής που δεν θα μπορεί να βρεί τον ανάλογο αριθμό ωφελουμένων ώστε να καλύψει το κόστος
4) Πάμε σε σταδιακή και τεχνητή κατάργηση του πιο επιτυχημένου θεσμού κοινωνικής πολιτικής για τους Ηλικιωμένους, ΑμεΑ και ανήμπορα άτομα στο χώρο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
5) Θα οδηγηθούν σε ανεργία 4.000 Εργαζόμενοι Πανελλαδικά.
6) Θα πάψουν 130.000 Εξυπηρετούμενοι να έχουν δωρεάν τις υπηρεσίες
7) Το ξήλωμα των Δομών άρχισε επί Γ.Γ. Υπ. Απασχόλησης κ. Τσουτσομπλίδη επί ΝΔ και συνεχίζεται από τον Ραγκούση, Ντόλιο και Κατσέλη επί ΠΑΣΟΚ (που από μητέρα των Δομών θα καταλήξει σε φονέα….)
Τέλος κλείνοντας αυτό το άρθρο σας ενημερώνω ότι εχθές σε συνάντηση μου με υπηρεσιακά στελέχη της Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε. που χειρίζονται τα ΚΔΑΠ και ετοιμάζονται και για το ΒΣΣ μου επισήμαιναν:
Α) Οι προϋποθέσεις των ατόμων που θα ενταχθούν στο πρόγραμμα είναι αυτές που αναφέρει η ΚΥΑ και δεν περιλαμβάνει τους ηλικιωμένους, που σήμερα εμείς εξυπηρετούμε (δηλαδή ζευγάρια ή μοναχικά άτομα, που αντιμετωπίζουν λιγότερα ή περισσότερα προβλήματα υγείας και δεν έχουν παιδιά ή έχουν και δεν ανήκουν σε μια από τις παραπάνω κατηγορίες) δεν εντάσσονται στο πρόγραμμα και δεν χρηματοδοτούνται.
Β) Για να ενταχθούν οι εξυπηρετούμενοι που είχαμε μέχρι 31/12/2010 θα πρέπει τα συναρμόδια Υπουργεία να κάνουν τροποποίηση της ΚΥΑ και να το προβλέψουν . Η ΕΕΤΑΑ δεν μπορεί να αλλάξει τη ΚΥΑ, ΔΕΝ ΈΧΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ.
Γ) Εντός το Φεβρουαρίου θα πρέπει να έχει εκδοθεί η σχετική πρόσκληση από την ΕΕΤΑΑ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.