!

..."ΣΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΤΟΥ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟΥ ΠΟΥ ΜΕ ΤΗ ΣΟΦΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΣ ΧΑΡΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΟΙΞΗ"... !
ΟΙ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΡΟΧΕΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΚΑΘΕ ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΟΥ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ !!!! Η ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ ΚΡΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΕΧΕΤΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΤΗΝ ΕΧΟΥΝ ΑΝΑΓΚΗ !!!! ΠΑΡΟΧΗ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗΣ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ.

Αναγνώστες

Παρασκευή 18 Φεβρουαρίου 2011

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΚΛΕ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ 325 ΔΗΜΑΡΧΟΥΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ.

by ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ on Τετάρτη, 9 Φεβρουαρίου 2011 στις 9:03 μ.μ.

            Αθήνα  7 / 2 / 2011
Αρ.πρωτ. 9386

Προς: Αξιότιμους Δημάρχους
           


Θέμα: «Οργανισμοί Εσωτερικών Υπηρεσιών Δήμων / Διεύθυνση Κοινωνικής Πολιτικής»

Αξιότιμε/η Δήμαρχε,

Με την ευκαιρία της εκλογής σας, θα θέλαμε να σας εκφράσουμε τις θερμότερες ευχές μας για την ευόδωση των στόχων και την επιτυχή άσκηση των νέων καθηκόντων σας.
Ο Σύνδεσμος  Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδος είναι το επιστημονικό και επαγγελματικό σωματείο των 5.000 Κοινωνικών Λειτουργών της Ελλάδος και αριθμεί 30 Περιφερειακά και Τοπικά Τμήματα σε ολόκληρη τη χώρα από τον Έβρο μέχρι την Κρήτη. Οι Κοινωνικοί Λειτουργοί της χώρας μας πάντοτε βρίσκονταν στην πρώτη γραμμή του αγώνα για την παροχή υπηρεσιών στους πολίτες σε τοπικό επίπεδο  σύμφωνα με τις αρχές του σεβασμού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, της διαφάνειας, της ισοτιμίας και της κοινωνικής αλληλεγγύης.
Στο χώρο της τοπικής αυτοδιοίκησης ο Σ. Κ. Λ. Ε. και τα μέλη του με την καθημερινή επαγγελματική τους δράση έχουν συμβάλλει αποφασιστικά στη δημιουργία, ανάπτυξη και καθιέρωση πολύ σημαντικών Κοινωνικών Προγραμμάτων – Δομών  που σήμερα θεωρούνται υψηλής προτεραιότητας σε κάθε Δήμο. Ενδεικτικά, αναφερόμαστε στα ΚΑΠΗ, στις Δομές Βοήθεια στο Σπίτι, στις Κοινωνικές Υπηρεσίες Δήμων, στα Γραφεία Συνοδευτικών και Κοινωνικών Υπηρεσιών, στα Γραφεία Στήριξης ΑΜΕΑ και Ανέργων που ξεκίνησαν τη λειτουργία τους σαν μέρος της δουλειάς των πρώτων Κοινωνικών Λειτουργών που κλήθηκαν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στο χώρο της τοπικής αυτοδιοίκησης και εφαρμόστηκαν στο πλαίσιο ευρωπαϊκών προγραμμάτων ως καινοτόμες δράσεις και καθιερώθηκαν ως οι πλέον επιτυχημένες πρακτικές στο χώρο.
Ο ΣΚΛΕ εδώ και χρόνια υποστήριζε τη Δημιουργία Διεύθυνσης Κοινωνικών Υπηρεσιών σε κάθε Δήμο με σκοπό την αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού, την μείωση του διοικητικού κόστους λειτουργίας την βελτιστοποίηση ικανοποίησης των πραγματικών αναγκών, και τη διασύνδεση των πολιτικών. Η επίσημη πολιτεία με τον Καλλικράτη έκανε πράξη τη πρόταση αυτή προβλέποντας τη δημιουργία Διεύθυνσης Κοινωνικών Υπηρεσιών σε κάθε Δήμο της χώρας.
Ειδικότερα, με το άρθρο 97 του Νόμου 3852/2010 (Πρόγραμμα Καλλικράτης), το οποίο αναφέρεται στις Υπηρεσιακές Μονάδες των Δήμων θεσμοθετείται στα πλαίσια κατάρτισης των Οργανισμών Εσωτερικής Υπηρεσίας και η δημιουργία Μονάδας Άσκησης Κοινωνικής Πολιτικής και Πολιτικών Ισότητας (Διεύθυνση Κοινωνικής Πολιτικής). Σε ότι αφορά τις αρμοδιότητες της Μονάδας για το σχεδιασμό και υλοποίηση των πολιτικών κοινωνικής φροντίδας σε τοπικό (δημοτικό) επίπεδο, σε αυτές που προβλέπονται στο ισχύον θεσμικό πλαίσιο (άρθρο 75 περ. ε’, ν. 3463/2006, Κώδικας Δήμων και Κοινοτήτων) προστίθενται οι αρμοδιότητες από τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις που μεταφέρονται με το άρθρο 94: «Πρόσθετες αρμοδιότητες Δήμων».
Γνωρίζετε όμως πολύ καλά ότι αν και είναι θεσμικά ισχυρή σήμερα η δημιουργία Διεύθυνση Κοινωνικής Πολιτικής, για την αποτελεσματική της λειτουργία απαιτούνται επαρκείς οικονομικοί πόροι, επαρκής στελέχωση και σωστή οργανωτική διάρθρωση (Δομή).
Επισημαίνεται ότι όπως διαφαίνεται από τους προτεινόμενους Οργανισμούς Εσωτερικής Υπηρεσίας, δεν  επιτυγχάνονται ούτε στο ελάχιστο βασικά ζητούμενα της Διοικητικής Μεταρρύθμισης όπως: η αξιοποίηση του υπάρχοντος ανθρώπινου δυναμικού, η μείωση του διοικητικού κόστους λειτουργίας, η ανάπτυξη οικονομίας κλίμακας, η βελτιστοποίηση ικανοποίησης των πραγματικών αναγκών και η οργανική διασύνδεση των πολιτικών. Αντίθετα, συνεχίζεται ο κατακερματισμός των παρεχόμενων  κοινωνικών υπηρεσιών σε διαφορετικές οργανικές μονάδες με δυσμενείς συνέπειες στην αποτελεσματικότητα τους.
Επιπλέον, η έλλειψη συντονισμού, δικτύωσης, επαρκούς και κατάλληλης στελέχωσης ευνοεί την πανσπερμία επικαλυπτόμενων δράσεων των διαφορετικών φορέων Κοινωνικής Πολιτικής και σε αδυναμία ανταπόκρισης στις πραγματικές ανάγκες. Οι πολίτες μέλη των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων αντί να είναι δέκτες υψηλού επιπέδου κοινωνικών υπηρεσιών θα συνεχίσουν να ταλαιπωρούνται από Γραφείο σε Γραφείο.
Τελικά, σύμφωνα και με τις σχετικές εγκυκλίους του Υπουργείου Εσωτερικών για την άσκηση των μεταφερόμενων αρμοδιοτήτων, οι πολίτες αντί να εξυπηρετούνται πια στη γειτονιά τους, θα συνεχίσουν να μετακινούνται στο μεγάλο αστικό κέντρο της περιφέρειας τους για να εξυπηρετηθούν από μία Υπηρεσία που θα έχει αλλάξει μόνο όνομα. Άραγε αυτό είναι το ζητούμενο του νέου διοικητικού συστήματος;
Η σύσταση  μίας σύγχρονης Διεύθυνσης Κοινωνικών Υπηρεσιών θα πρέπει να καθορίζεται από τις σύγχρονες κοινωνικές ανάγκες και να προσανατολίζεται στην εξυπηρέτηση των πολιτών. Οι υπηρεσίες της θα πρέπει να είναι ταυτόχρονα εξατομικευμένες, αποκεντρωμένες και προσβάσιμες στους πολίτες σε επίπεδο γειτονιάς. Ταυτόχρονα, όμως θα πρέπει να διασφαλίζονται όλες εκείνες οι προϋποθέσεις και δεοντολογικές αρχές που απαιτούνται για την παροχή ποιοτικών κοινωνικών υπηρεσιών που θα εξασφαλίζουν τα δικαιώματα των χρηστών.
Για την αποτελεσματική λειτουργία της Διεύθυνσης Κοινωνικής Πολιτικής του Δήμου, κρίνεται αναγκαία η ένταξη όλων των προγραμμάτων, δράσεων και δομών κοινωνικής πολιτικής που υλοποιούνται σε τοπικό επίπεδο με οποιοδήποτε τρόπο και μορφή στη Διεύθυνση Κοινωνικής Πολιτικής. Κατά συνέπεια η  προβλεπόμενη κατάργηση ή αναδιοργάνωση όλων των Νομικών Προσώπων, Δομών και Προγραμμάτων κοινωνικού χαρακτήρα (ΚΑΠΗ, ΚΕΦΟ, Βοήθεια στο σπίτι, ΚΗΦΗ, Παιδικών Σταθμών) θα πρέπει να ακολουθηθεί από την ένταξή τους στη Διεύθυνση Κοινωνικών Υπηρεσιών του Δήμου, με αυτονόητη και την ένταξη του προσωπικού τους σε αυτή.
Έτσι, θα δημιουργηθεί μία Διεύθυνση στελεχωμένη με ικανοποιητικό αριθμό επιστημόνων, διεπιστημονική προσέγγιση που θα ευνοεί την οριζόντια διασύνδεση των υπηρεσιών της με τις αντίστοιχες υπηρεσίες του δικτύου της Περιφέρειας και τις κεντρικές υπηρεσίες του αντίστοιχου υπουργείου και θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες κοινωνικές ανάγκες.
Σήμερα που η πρόσφατη χρηματοοικονομική κρίση θέτει περιορισμούς στη διαχείριση των δημοσίων οικονομικών η εξοικονόμηση χρημάτων που επιτυγχάνεται μέσω της μείωσης των διοικητικών επιβαρύνσεων που προκύπτει από την υιοθέτηση της πρότασης μας είναι σημαντική. Αναλυτικά, υπολογίζεται ότι εξοικονομείται σε ετήσια βάση το ποσό των € 20.000 έως 25.000 τουλάχιστον, που αντιστοιχεί στο διοικητικά βάρη που προκύπτουν μόνο από τη λειτουργία του Διοικητικού Συμβουλίου ενός μόνο ΝΠΔΔ σε ένα μέσο αστικό Δήμο (επισυνάπτεται σχετική ανάλυση). Ενδεικτικά, σας αναφέρουμε ότι το ποσό αυτό επαρκεί για την κάλυψη των δαπανών που απαιτούνται για την κάλυψη των αναγκών σε υλικά καθαριότητας, γραφική ύλη, υγειονομικό υλικό και είδη κυλικείου 3 Δομών ΚΑΠΗ που εξυπηρετούν συνολικά 1800 περίπου μέλη για ένα ολόκληρο έτος. 

Κύριε Δήμαρχε,

Με τον Εσωτερικό Οργανισμό Υπηρεσιών που υποχρεούσθε να καταρτίσετε για το Δήμο σας, έχετε τη δυνατότητα να συμπληρώσετε και να τροποποιήσετε το προτεινόμενο μοντέλο και να δημιουργήσετε ένα εργαλείο για την επίτευξη των στόχων της Διοικητικής Μεταρρύθμισης και της αποτελεσματικής άσκησης των νέων αρμοδιοτήτων των Δήμων σε συνάρτηση πάντα με τους διαθέσιμους οικονομικούς και ανθρώπινους πόρους. Σε αυτή την κατεύθυνση ο ΣΚΛΕ και τα μέλη του μπορούν να συμβάλουν με τεκμηριωμένες και αποτελεσματικές προτάσεις.
Επισημαίνεται ότι η ΕΕΤΑ στην με αριθμό πρωτ. 2240 / 13-12-2010 επιστολή της σχετικά με την Πρόταση του ΣΚΛΕ για τη δομή της Διεύθυνσης Κοινωνικών Υπηρεσιών αναφέρει: «Η πρόταση σας για την μεταφορά όλων των υπηρεσιών κοινωνικού χαρακτήρα από τα νομικά πρόσωπα σε μία Δημοτική Διεύθυνση Κοινωνικών Υπηρεσιών, θεωρούμε ότι δεν αποκλείεται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, έχει τα πλεονεκτήματα που αναφέρετε και επομένως είναι στη διακριτική ευχέρεια της κάθε δημοτικής αρχής να αποφασίσει από ποια δομή του Δήμου θα παρέχονται όχι μόνο οι κοινωνικές υπηρεσίες, αλλά και οι υπηρεσίες πολιτισμού, αθλητισμού και νέας γενιάς».
Η δυνατότητα αυτή αναφέρεται στον «Οδηγό Προσαρμογής των Προτύπων στις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε Δήμου», που εκπόνησε η ΕΕΤΑΑ. Επομένως αν η δημοτική αρχή ενός μεγάλου Δήμου επιθυμεί την ένταξη υπηρεσιών σε θέματα κοινωνικά, πολιτισμού, αθλητισμού και νέας γενιάς μέσα στο οργανόγραμμα του Δήμου, θα πρέπει να συγκροτήσει μία Διεύθυνση Κοινωνικών Υπηρεσιών και μία Διεύθυνση Παιδείας, Πολιτισμού και Αθλητισμού καθώς και ανάλογα τμήματα.
Σε ότι αφορά το Οργανόγραμμα της Διεύθυνσης πιστεύουμε ότι αυτή θα πρέπει να είναι προσανατολισμένο στην εξυπηρέτηση των πολιτών και όχι στη λειτουργία της Διοίκησης. Τα τμήματα και οι αρμοδιότητες τους θα πρέπει να είναι ευδιάκριτα από τους πολίτες και να λαμβάνουν υπόψιν τους τις ιδιαίτερες κοινωνικές ανάγκες, την υπάρχουσα στελέχωση, και τους διαθέσιμους πόρους κάθε Δήμου. Κατά συνέπεια ο κάθε Οργανισμός θα πρέπει να εξειδικευτεί από το  επιστημονικό προσωπικό κάθε Δήμου που γνωρίζει τα στοιχεία αυτά καλύτερα από καθένα.
Με βάση τα παραπάνω προτείνεται  το ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΔΙΑΡΘΡΩΣΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΗΜΩΝ που επισυνάπτεται.
Εκτός της παραπάνω βασικής μας θέσης για τη Διεύθυνση Κοινωνικών Υπηρεσιών των Δήμων κρίσιμα για την αποτελεσματική λειτουργία των νέων υπηρεσιών θεωρούνται και ορισμένα άλλα ζητήματα, που παρατίθενται συνημμένα ως επιμέρους παρατηρήσεις.
Είμαστε πάντα στη διάθεση σας για κάθε περαιτέρω διασαφήνιση και συνεργασία.



Για το Δ. Σ.

Η Πρόεδρος
Ο Γεν. Γραμματέας





Ευαγγελία  Χαλβατζά




Γεώργιος Λουκάς




Κοινοποίηση:
  1. ΠΑΣΟΚ
  2. ΝΔ
  3. ΚΚΕ
  4. ΣΥ.ΡΙ.ΖΑ
  5. ΛΑΟΣ
  6. ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ
  7. ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ
  8. ΚΕΔΚΕ
  9. ΠΟΕ ΟΤΑ

Συνημμένα:
  1. Ενδεικτικό Σχέδιο Διοικητικής  Διάρθρωσης Διεύθυνσης Κοινωνικής Πολιτικής
  2. Επιμέρους Παρατηρήσεις
  3. Ενδεικτικός Υπολογισμός Μερικού Οικονομικού Οφέλους από την ένταξη των ΝΠΔΔ/ΔΟΜΩΝ/ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ στη Διεύθυνση Κοινωνικής Πολιτικής


Τηλέφωνα Επικοινωνίας:
Ευαγγελία Χαλβατζά, Πρόεδρος ΔΣ ΣΚΛΕ:    6944221060
Αθανασίου Φυλλιώ, Αντιπρόεδρος ΔΣ ΣΚΛΕ: 6972825478
Γεώργιος Λουκάς, Γ. Γραμματέας ΔΣ ΣΚΛΕ:   6974645081


1. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΔΙΑΡΘΡΩΣΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΗΜΩΝ

§  ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
Δημιουργείται Διεύθυνση Κοινωνικών Υπηρεσιών με τέσσερις (4) υποδιευθύνσεις ή τμήματα (ανάλογα της πληθυσμιακής στάσης των Ο. Τ. Α.):
  • Τρίτης Ηλικίας
  • Ατόμων με Αναπηρία
  • Οικογένειας, παιδιού και Νεότητας
  • Ευπαθών Κοινωνικών Ομάδων

§  Στην Υποδιεύθυνση ή Τμήμα Τρίτης Ηλικίας εντάσσονται τα ήδη λειτουργούντα όπως Κ. Α. Π. Η., Βοήθεια στο Σπίτι, Κέντρα Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων κ. α.
§  Στην Υποδιεύθυνση ή Τμήμα Ατόμων με Αναπηρία εντάσσονται τα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Ατόμων με Αναπηρίες
§  Στην Υποδιεύθυνση ή Τμήμα Οικογένειας, Παιδιού & Νεότητας εντάσσονται οι Βρεφικοί – Παιδικοί, τα Συμβουλευτικά Κέντρα, οι Ξενώνες Προστασίας Μητέρας και Παιδιού, τα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιού, τα Συμβούλια Πρόληψης Εγκληματικότητας κ. ο. κ.
§  Στην Υποδιεύθυνση ή Τμήμα Ευπαθών Κοινωνικών Ομάδων εντάσσονται τα Ιατροκοινωνικά Κέντρα, τα Κέντρα Προώθησης της Απασχόλησης, τα Κέντρα Διανομής Φαγητού Αστέγων, Ξενώνες, Προγράμματα Αιμοδοσίας, Εθελοντισμός κ . ο.
§  Επίσης για την άσκηση των μεταφερόμενων αρμοδιοτήτων προτείνεται και η δημιουργία Τμήματος Υποδοχής και Επείγουσας Κοινωνικής Φροντίδας, όπου θα ενταχθούν οι δράσεις και τα προγράμματα επιδοματικής πολιτικής που μεταφέρονται από τη ΝΑ.


2. ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΔΗΜΩΝ/ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ

 Όπως προκύπτει από την μελέτη του Νόμου αλλά και τις προτάσεις για τους νέους Οργανισμούς των Δήμων ιδιαίτερα σημαντική για την μελέτη, το σχεδιασμό, την ανάπτυξη, την παρακολούθηση και την αξιολόγηση προγραμμάτων και υπηρεσιών είναι η Διεύθυνση Προγραμματισμού και Ανάπτυξης. Σήμερα, η στρατηγική για την τοπική ανάπτυξη που έχει υιοθετηθεί σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο είναι αυτή της Βιώσιμης Ανάπτυξης. Και είναι γνωστό ότι η κοινωνική πολιτική αποτελεί κεντρικό σημείο για αυτό το πρότυπο ανάπτυξης και η μείωση της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού βασικό ζητούμενο της. Κατά συνέπεια η ενσωμάτωση αυτής της κοινωνικής διάστασης της ανάπτυξης μπορεί να επιτευχθεί μόνο με τη στελέχωση της Διεύθυνσης αυτής και από Κοινωνικό Λειτουργό, στο πλαίσιο μάλιστα της ανάγκης διεπιστημονικής στελέχωσης της Διεύθυνσης. Άλλωστε ο τομέας της κοινοτικής ανάπτυξης, του σχεδιασμού και υλοποίησης προγραμμάτων κοινωνικής πολιτικής σε επίπεδο Δήμων αποτελεί κατεξοχήν επιστημονικό αντικείμενο του Κοινωνικού Λειτουργού θεσμικά κατοχυρωμένο.

Στις αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Τοπικής Ανάπτυξης και ειδικότερα σε αυτές του Τμήματος Απασχόλησης περιλαμβάνονται ο σχεδιασμός και η εφαρμογή τοπικών προγραμμάτων απασχόλησης και συμβουλευτικής υποστήριξης ανέργων με σκοπό την ενεργό ένταξη τους στην αγορά εργασίας. Tα τελευταία χρόνια έχει αποδειχτεί και ερευνητικά ότι η απασχόληση και η κοινωνική ενσωμάτωση είναι δύο καταστάσεις που συνδέονται στενά μεταξύ τους. Τα μέλη των ευπαθών κοινωνικών ομάδων είναι αυτά που πλήττονται κυρίως από την ανεργία με άμεση συνέπεια για αυτά την φτώχεια και τον κοινωνικό αποκλεισμό. Επιπλέον, έχει αποδειχτεί ότι και τα πιο καλά σχεδιασμένα προγράμματα ενίσχυσης της απασχόλησης αποτυγχάνουν όταν δεν λαμβάνουν υπόψιν τους τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των ωφελούμενων από αυτά. Για αυτό το λόγο όλο και περισσότερο η συμβουλευτική υποστήριξη ανέργων, ο σχεδιασμός και υλοποίηση προγραμμάτων ενίσχυσης της απασχόλησης αποτελούν αντικείμενα στο οποίο ο ρόλος των Κοινωνικών Λειτουργών γίνεται καθοριστικός για την επιτυχία των σχετικών πολιτικών.  Προτείνεται η στελέχωση και αυτού του Τμήματος από Κοινωνικό Λειτουργό.

Στο άρθρο 78 του Ν. 3852/2010 προβλέπεται η δημιουργία Συμβουλίου Κοινωνικής Ένταξης Μεταναστών. Θεωρούμε  ότι στις αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Κοινωνικών Υπηρεσιών θα πρέπει να  περιληφθεί και ο σχεδιασμός και υλοποίηση προγραμμάτων και πρωτοβουλιών που στοχεύουν στη διευκόλυνση της διαδικασίας κοινωνικής ένταξης όχι μόνο των Μεταναστών, αλλά και των Αιτούντων Άσυλο, των αναγνωρισμένων Προσφύγων και των Ομογενών καθώς και η δημιουργία και λειτουργία Συμβουλίου Κοινωνικής Ένταξης.


Τέλος, στους νέους Οργανισμούς  θα πρέπει προβλέπεται η επιλογή προϊσταμένων σε όλα τα επίπεδα  από τις κατηγορίες ΠΕ και ΤΕ, με τις ίδιες ακριβώς προϋποθέσεις και κριτήρια. Τυχόν, πρόβλεψη ότι οι υπάλληλοι ΤΕ κρίνονται για προϊστάμενοι σε όλα τα επίπεδα ιεραρχίας, μόνο ελλείψει ΠΕ υπαλλήλων, αποτελεί προσβλητική και μειωτική αντιμετώπιση, παραπέμπει σε περασμένες δεκαετίες και ξεχειλίζει το ποτήρι της αγανάκτησής μας.  Ειδικά στον τομέα των Κοινωνικών Υπηρεσιών αυτό σημαίνει ότι, αποκλείεται π.χ. εκ των προτέρων  υπάλληλος ΤΕ με Α' βαθμό και 15-35 χρόνια υπηρεσίας, με τεράστια εμπειρία, ίσως και με μεταπτυχιακό, ή διδακτορικό τίτλο, έναντι ενός υπαλλήλου ΠΕ με τις ελάχιστα προσόντα. Επιπλέον έρχονται σε πλήρη αντίθεση με: α) τον ισχύοντα Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων και τον πρόσφατα ψηφισθέντα Ν. 3839/2010 (τροποποίηση διατάξεων του Υ.Κ.) για την επιλογή προϊσταμένων στο Δημόσιο, για τον οποίο πολύ μελάνι χύθηκε, ότι επιφέρει την αξιοκρατία και την αντικειμενικότητα, όπου προβλέπεται και μέχρι το επίπεδο Διεύθυνσης η επιλογή υπαλλήλων ΠΕ και ΤΕ, με τις ίδιες ακριβώς προϋποθέσεις και κριτήρια.
Η παραπομπή του παραπάνω Νόμου στους οικείους οργανισμούς των Υπηρεσιών για την επιλογή προϊσταμένων,  αφορά στις ειδικότητες που θα προΐστανται κατά περίπτωση στις οργανικές μονάδες και όχι στην κατηγορία (ΠΕ ή ΤΕ), ζήτημα που το καθορίζει κατηγορηματικά και ισότιμα ο Νόμος, β)
Τους Νόμους 2916/2001 και 3549/2007 (σύμφωνα με το άρθρο 16 του Συντάγματος), που κατέταξαν τα ΤΕΙ στην Ανώτατη Εκπαίδευση και μια σειρά άλλων διατάξεων, που ολοκλήρωσαν τα ακαδημαϊκά τους χαρακτηριστικά και γ) το αρμόδιο ΥΠΔΒΜ&Θ, όπου εγγράφως και επανειλημμένα ξεκαθάρισε ότι δεν υφίσταται ιεραρχική σχέση, αλλά ισοτιμία μεταξύ των δύο τομέων της Ανώτατης Εκπαίδευσης (Πανεπιστήμια, ΤΕΙ).


3. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΜΕΡΙΚΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΟΦΕΛΟΥΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΑΞΗ ΤΩΝ ΝΠΔΔ/ΔΟΜΩΝ/ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΣΕ ΕΤΗΣΙΑ ΒΑΣΗ




ΜΕΤΡΗΣΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΒΑΡΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ  ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΝΠΔΔ ΟΤΑ Α ΒΑΘΜΟΥ  


ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΕΠΙΛΕΞΙΜΗΣ ΔΑΠΑΝΗΣ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
ΠΟΣΟ

601
Αποδοχές Μονίμων Υπαλλήλων
3.000,00

6012
Αποζημίωση Υπαλλήλων για την τήρηση Πρακτικών ΔΣ
3.000,00

612
Δαπάνες αιρετών
20.000,00 

6121.0001
Έξοδα παράστασης προέδρου και Αντιπροέδρου
18.000,00

6122.0001
Αποζημίωση μελών του Διοικητικού Συμβουλίου λόγω συμμετοχής τους στις συνεδριάσεις αυτού
2.000,00

613
Αμοιβές τρίτων μη Ελευθέρων Επαγγελματιών
2.000,00 

6132.0001
Αποζημίωση επιτροπής προμηθειών
2.000,00

ΣΥΝΟΛΟ
25.0000

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.