Συνεχίζουμε με την με αριθμό
253/17-9-2012 Επίκαιρη Ερώτηση της Βουλευτού Πέλλας του Πανελλήνιου
Σοσιαλιστικού Κινήματος κυρίας Θεοδώρας Τζάκρη προς τον Υπουργό Εργασίας,
Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, σχετικά με την συνέχιση του
προγράμματος παροχής κοινωνικών υπηρεσιών «Βοήθεια στο Σπίτι».
Κυρία συνάδελφε, έχετε το λόγο
για δύο λεπτά για να αναπτύξετε την ερώτησή σας.
ΘΕΟΔΩΡΑ ΤΖΑΚΡΗ: Ευχαριστώ,
κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Πρόεδρε, το Πρόγραμμα
«Βοήθεια στο Σπίτι», το οποίο υλοποιήθηκε την προηγούμενη δεκαετία συνιστά ένα
από τα πιο χρήσιμα εργαλεία του σύγχρονου κράτους πρόνοιας, το οποίο οφείλαμε
και κυρίως οφείλουμε να συνεχίσουμε ως μια αναπτυγμένη ευρωπαϊκή χώρα. Και αυτό
γιατί έδωσε τη δυνατότητα σε χιλιάδες ανήμπορους ηλικιωμένους συμπολίτες μας να
συνεχίσουν να διαβιούν κοντά στους οικείους τους, στο οικογενειακό τους
περιβάλλον και να αποφύγουν έτσι την ασυλοποίηση και τον ιδρυματισμό.
Έτσι, εξασφαλίσαμε μ’ αυτόν τον
τρόπο αξιοπρεπείς συνθήκες διαβίωσης γι’ αυτούς τους ηλικιωμένους ανήμπορους
συμπολίτες μας, αλλά συγχρόνως εξοικονομήσαμε σημαντικούς πόρους, τους οποίους
οπωσδήποτε, κύριε Υπουργέ, θα δαπανούσαμε αν επιλέγαμε οποιαδήποτε μέθοδο για
την επίλυση αυτού του σύγχρονου κοινωνικού προβλήματος. Επομένως, εκτιμώ ότι
δεν τίθεται κανένας λόγος για την αξία και για την αναγκαιότητα της συνέχισης
αυτού του πολύ σημαντικού προγράμματος.
Για το λόγο αυτό με διαφορετικές
διατάξεις σε διάφορους νόμους εξασφαλίσαμε και τη συνέχεια και τη χρηματοδότηση
και ως εκ τούτου και τη βιωσιμότητα του Προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι», η υλοποίηση
του οποίου όμως αργεί ακόμη. Συγκεκριμένα με το άρθρο 138 του ν. 4052/2012
θεσμοθετείται το πρόγραμμα αυτό «Κατ’ οίκον βοήθεια σε ηλικιωμένους» που θα
υλοποιείται πλέον από το ΙΚΑ και μάλιστα διευρυμένο σε σχέση με το προηγούμενο
Πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι» όσον αφορά τον αριθμό των δικαιούχων ωφελημένων.
Επίσης, με το άρθρο 2 του ν.
4024/2011, που έχει ψηφιστεί, προβλέπεται και η μεταφορά κεφαλαίου 35
εκατομμυρίων ευρώ από το ΑΚΑΓΕ, δηλαδή από το Ασφαλιστικό Κεφάλαιο Αλληλεγγύης
Γενεών προς το ΙΚΑ για το σκοπό αυτό και με το άρθρο 30 του ν.4074/2012 άλλα 40
εκατομμύρια από τους επιπλέον φόρους που μπήκαν στα έσοδα των άλλων
ασφαλιστικών ταμείων υπέρ του ΙΚΑ για τη λειτουργία του προγράμματος αυτού.
(AS)
(1PS)
Δηλαδή, από
εθνικούς πόρους 35 εκατομμύρια, από τους πόρους των ασφαλιστικών ταμείων άλλα
40 εκατομμύρια συν τα 40 εκατομμύρια από τον προϋπολογισμό του Υπουργείου
Εσωτερικών, που έχουν ήδη προϋπολογιστεί για το 2012, εξασφαλίστηκαν έτσι 115
εκατομμύρια. Αυτό αφορά ενενήντα χιλιάδες ωφελουμένους. Αν, μάλιστα, ξεκινήσει
η υλοποίηση από το ΙΚΑ –δεσμευόμαστε να γίνει από την 1.10.2012- υπάρχει η
δυνατότητα συγχρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ. Αυτό σημαίνει ότι μπορούν να μπουν
άλλοι είκοσι με τριάντα χιλιάδες ασφαλισμένοι.
Ενώ, όμως, η ροή των κοινών υπουργικών αποφάσεων, που έπρεπε να εκδοθούν
κατ’ εξουσιοδότηση του νόμου, πήγαινε καλά μέχρι το Μάιο του 2012, μετά από
αυτό υπολείπεται η έκδοση τουλάχιστον πέντε κοινών υπουργικών αποφάσεων.
Αναφέρομαι ενδεικτικά στην απόφαση για τη λογιστική μεταφορά του κεφαλαίου των
35 εκατομμυρίων από το ΑΚΑΓΕ, καθώς επίσης και στην απόφαση απόδοσης των
εισφορών από τα υπόλοιπα ασφαλιστικά ταμεία στο ΙΚΑ. Επίσης, και αυτή η
δημιουργία της Εθνικής Επιτροπής Αξιολόγησης του προγράμματος της κατ’ οίκον
φροντίδας, η οποία θα αξιολογεί το πρόγραμμα αυτό.
Σας ρωτώ, κύριε Υπουργέ, σε ποιο στάδιο βρίσκεται σήμερα, περίπου δέκα
ημέρες πριν την έναρξη της υλοποίησης του προγράμματος, η έκδοση αυτών των πολύ
σημαντικών αποφάσεων -αποφάσεων σημαντικών ακόμη και για τη συγχρηματοδότηση
του προγράμματος από το ΕΣΠΑ που, όπως είπα προηγουμένως, μπορεί να
εξασφαλιστεί από την 1.10.2012- κατ’ αρχήν, των 60 εκατομμυρίων που έχουν ήδη
προβλεφθεί για το 2011 και άλλα 36 εκατομμύρια για κάθε επόμενο χρόνο, που
επιτρέπουν να μπουν είκοσι με τριάντα χιλιάδες ασφαλισμένοι; Το λέω αυτό γιατί
υπάρχει ένας σημαντικός βαθμός επάρκειας, κύριε Υπουργέ, από το ΙΚΑ. Δεν έχουν
εκδοθεί βεβαίως οι απαραίτητες εγκύκλιοι.
Κλείνοντας, να σας ρωτήσω ποια πρόνοια υπάρχει για τις συμβάσεις των
3.600 εργαζομένων, δεδομένης της εξασφάλισης της χρηματοδότησης, οι οποίες
λήγουν στις 30 Σεπτεμβρίου; Και βεβαίως, αν υπάρχει πρόνοια. Το είπα –και θα το
ξαναπώ- πως αν εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση, μπαίνουν τριάντα χιλιάδες
ασφαλισμένοι. Χρειάζονται τουλάχιστον 1.200 νέες θέσεις εργασίας.
Έχει ληφθεί κάποια πρόνοια από το Υπουργείο, από το ΙΚΑ, για την πρόσληψη
–πάντα με διαφανείς διαδικασίες- του επιπλέον προσωπικού, για να μπορούν να
εξυπηρετηθούν αυτοί οι άνθρωποι; Νομίζω ότι θα πρέπει να έχουμε πρόνοια για την
εξασφάλιση των θέσεων εργασίας με τον ίδιο τρόπο θα έλεγα, ίσως και πιο
δραστικά. Διότι η Τρόικα, όπως γνωρίζετε, μας επιβάλλει την κατάργηση άλλων
θέσεων εργασίας. Το πρόβλημα της ανεργίας στη χώρα μας είναι τεράστιο.
Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Ο
κύριος Υπουργός έχει το λόγο για τρία λεπτά.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ
(Υφυπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας): Ευχαριστώ, κύριε
Πρόεδρε.
Είναι κρίμα, κυρία συνάδελφε, που συζητάμε αυτή την ερώτηση σήμερα το
πρωί. Να μην παρεξηγηθώ. Καλώς τη φέρνετε προς συζήτηση. Ήσασταν μάλιστα και
πολύ διαβασμένη στα στοιχεία που μας αναφέρατε. Κρίμα, όμως, που τα συζητάμε
σήμερα το πρωί. Αν ερχόταν προς συζήτηση αύριο το πρωί, θα είχα πολλά πιο
συγκεκριμένα να σας πω, δεδομένου ότι σήμερα το απόγευμα στις 17.00’ θα πραγματοποιηθεί
τελική και καθοριστική σύσκεψη μεταξύ των Υπουργών Εργασίας και Εσωτερικών και
τεσσάρων Γενικών Γραμματέων των δύο Υπουργείων –θα είναι τρεις από το δικό μας,
το Υπουργείο Εργασίας- που επεξεργάζονται το τελικό σχέδιο, τη συνέχιση αυτού
του προγράμματος. Θα είναι μία σύσκεψη που θα έχει πολλά να βγάλει προς τα έξω.
Θα μπορούσα, λοιπόν, εντός ημερών από σήμερα να κάνω μία πολύ πιο
αναλυτική ενημέρωση, σχετικά με την επόμενη μέρα αυτού του προγράμματος. Όλοι παραδεχόμαστε
ότι πρέπει να συνεχιστεί, διότι είναι κοινωνικά ωφέλιμο και χρήσιμο. Εκτός από
το ότι απασχολεί περί τους 3.500 εργαζόμενους -τίθεται και θέμα για τη
διατήρηση αυτών των χιλιάδων θέσεων εργασίας- είναι κοινωνικά χρήσιμο. Γι’ αυτό
είναι και επιβεβλημένο να συνεχιστεί.
Τούτη την ώρα, λοιπόν, δεν μπορώ να σας πω κάτι παραπάνω, εκτός από το
ότι επεξεργαζόμαστε τις τελικές λεπτομέρειες της συνέχισης με βιώσιμο τρόπο
αυτού του προγράμματος.
Ξέρετε ότι αυτό το πρόγραμμα εκπονήθηκε πριν από δύο περίπου χρόνια με
συγχρηματοδότηση από ευρωπαϊκά κονδύλια και κονδύλια του κρατικού
Προϋπολογισμού. Ξέρετε ότι είχε ημερομηνία λήξης τον Ιούνιο αυτού του έτους.
Αποφασίστηκε βέβαια η παράτασή του μέχρι τον Οκτώβριο, που είναι επί θύραις.
Και αυτό διότι, σύμφωνα με την αρχική συμφωνία, από αυτό το διάστημα και μετά
θα πρέπει η συνέχισή του να γίνεται αποκλειστικά με όρους της ελληνικής
Κυβέρνησης. Καλούμεθα, λοιπόν, εμείς τώρα να καταρτίσουμε ένα βιώσιμο σχέδιο,
ώστε να συνεχιστεί με πόρους της ελληνικής Κυβέρνησης, αλλά να μπορέσουμε και
να καρπωθούμε τα 60 εκατομμύρια περίπου από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο για
τη χρηματοδότησή του το 2011. Επομένως, έχουμε δύο λόγους να το τρέξουμε όσο
πιο γρήγορα μπορούμε, παρά τις καθυστερήσεις που προέκυψαν από τη διακοπή της
λειτουργίας της διοίκησης και της Κυβέρνησης βέβαια κατά τη διάρκεια της
τρίμηνης προεκλογικής περιόδου. Πολλά πράγματα πήγαν πίσω σ’ αυτή τη χώρα αυτό
το τρίμηνο. Δυστυχώς, αυτή είναι η πραγματικότητα. Από εδώ και πέρα, καλούμεθα
να καλύψουμε το χαμένο έδαφος.
(AS)
BM
Μελετάμε την παράταση του ισχύοντος Προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι»
μέχρι το τέλος του χρόνου, προκειμένου να υπάρξει και μια ομαλή και όχι μια
άκαρπη και ατελέσφορη μεταβατική περίοδος, ώστε να πάμε στο νέο τρόπο
λειτουργίας, όπου το Πρόγραμμα πλέον θα λέγεται «Πρόγραμμα Κατ’ οίκον Φροντίδας
Συνταξιούχων». Η χρηματοδότηση του Προγράμματος θα είναι αποκλειστικά από
πόρους του ελληνικού κράτους. Βέβαια, η μορφή συνέχισής του ενδεχομένως να
είναι με κάπως διαφορετικό τρόπο, ενεργοποιώντας και τις πρόνοιες του
Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου, ιδίως όσον αφορά το σκέλος της δημιουργίας
κοινωνικών συνεταιριστικών επιχειρήσεων, που είναι μια νέα μορφή –αν θέλετε-
κοινωνικής οικονομίας. Νομίζω, θα έχουν πολλά να επωφεληθούν οι εργαζόμενοι από
αυτές τις νέες μορφές, εάν υπάρχει ένας τρόπος να τους οδηγήσουμε εμείς,
βέβαια, ως εποπτεύουσα αρχή στο να ενταχθούν σε αυτές.
Θα αναφέρω κάποιες περαιτέρω λεπτομέρειες στη δευτερολογία μου για την
οικονομία του χρόνου.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης):
Κυρία συνάδελφε, έχετε το λόγο για τρία
λεπτά.
ΘΕΟΔΩΡΑ ΤΖΑΚΡΗ: Κύριε Υπουργέ,
θα ξεκινήσω κι εγώ με τη λέξη «κρίμα». Πραγματικά λυπάμαι, γιατί δεν υπάρχει ο
απαιτούμενος βαθμός ετοιμότητας για την υλοποίηση αυτού το Προγράμματος.
Λυπάμαι ακόμη που το λέω, γιατί πρόκειται αποκλειστικά και μόνο για την τυπική
νομιμότητα, την έκδοση δηλαδή μόνο των εφαρμοστικών ουσιαστικά αποφάσεων, των
αποφάσεων κατ’ εξουσιοδότηση των νόμων που προανέφερα και παρέλκει νομίζω να
ξαναναφέρω. Βεβαίως, δεν υπάρχει ετοιμότητα για την έκδοση των σχετικών
εγκυκλίων.
Λυπάμαι που το λέω, γιατί πρώτη φορά Οργανισμός έχει επιχειρησιακή
ετοιμότητα –και αναφέρομαι στο ΙΚΑ- για να συνεχιστεί το Πρόγραμμα αυτό. Διότι
συνήθως το πρόβλημα ήταν, σε ό,τι αφορά αντίστοιχα προγράμματα, η επιχειρηματική
ωριμότητα των ίδιων των οργανισμών που αναλάμβαναν αυτό το βαρύ πρόγραμμα και
όχι τόσο το πρόβλημα της τυπικής νομιμότητας. Ξέρετε, αυτό είναι το εύκολο
κομμάτι της διαδικασίας. Εσείς, όμως, μου λέτε ότι ακόμη κάνετε συσκέψεις.
Το δύσκολο κομμάτι ήταν να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση, κύριε Υπουργέ,
που όπως είπα κι εσείς συμφωνήσατε, έχει ήδη εξασφαλιστεί και από εθνικούς
πόρους και εν πάση περιπτώσει από πόρους των ασφαλιστικών ταμείων. Από 1
Οκτωβρίου 2012 θα μπορούσαμε, αν είχαμε αυτήν την ετοιμότητα που σας ανέφερα
προηγουμένως, να είναι και από συγχρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ. Επομένως, χάνουμε
κονδύλια και προς αυτήν την κατεύθυνση.
Δημιουργείται, όμως, μια εύλογη ανασφάλεια –και συμφωνήσατε κι εσείς-
πρώτα για τους δικαιούχους-ωφελούμενους, οι οποίοι είναι ενενήντα χιλιάδες και
θα μπορούσαν να είναι και εκατόν είκοσι χιλιάδες αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα της
ένδειας. Είναι ίσως ο μοναδικός μηχανισμός κοινωνικής πρόνοιας που αυτή τη
στιγμή εξυφαίνεται στα πλαίσια του επίσημου ελληνικού κράτους.
Βεβαίως, εύλογη ανασφάλεια –και θα συμφωνήσετε κι εσείς- υπάρχει και για
τους εργαζόμενους, αυτούς τους τρεις χιλιάδες εξακόσιους εργαζόμενους που θα
μπορούσαν να είναι και τέσσερις χιλιάδες οχτακόσιοι –να μην το ξαναπώ- αν
είχαμε εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση και αν μπορούσαν να μπουν και επιπλέον
ωφελούμενοι. Νομίζω ότι στην Ελλάδα με την επίσημη ανεργία στο 22% και στο 24%,
αυτά τα στοιχεία δεν πρέπει να μας ξεφεύγουν.
Σε κάθε περίπτωση, δυστυχώς, δεν θα είμαστε έτοιμη την 1η
Οκτωβρίου, γιατί όπως κι εσείς αναφέρατε, κάνετε ακόμη συσκέψεις. Εκτιμώ, όμως,
κύριε Υπουργέ, ότι πρέπει να τρέξετε. Και το ξαναλέω, είναι τυπική ακόμη η
νομιμότητα η οποία παραμένει: Να εκδοθούν τέσσερις, πέντε Υπουργικές αποφάσεις.
Γνωρίζω ότι χρειάζεται χρόνος γι’ αυτό, γιατί υπάρχει η γραφειοκρατία: Πρέπει
να υπάρξει συνεννόηση μεταξύ των Υπουργείων και με τη Γενική Γραμματεία της
Κυβέρνησης ενδεχομένως. Νομίζω όμως, ότι πρέπει να τρέξετε, ώστε να μη χάσουμε
άλλους πόρους και να μην επιτείνουν –αν θέλετε- να επιβαρύνουν ένα σύνθετο κοινωνικό
πρόβλημα έτι περαιτέρω.
Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης):
Κι εμείς ευχαριστούμε.
Το λόγο έχει ο Υπουργός για τρία λεπτά.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ (Υφυπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και
Πρόνοιας): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κυρία συνάδελφε, όπως σας είπα,
άμεση πρόθεση του κράτους είναι να συνεχιστεί το Πρόγραμμα, ως κοινωνικά
ωφέλιμο. Αυτό το είχε εξαγγείλει, τόσο ο Υπουργός Εργασίας, όσο και ο Υπουργός
Εσωτερικών.
Θα ήθελα να κάνω κάποιες διευκρινήσεις, ως προς το οικονομικό σκέλος. Η
χρηματοδότηση έχει νομοθετηθεί, δεν έχει εξασφαλιστεί όπως λέτε. Άλλο είναι η
νομοθέτηση, η θεσμική, δηλαδή, κατοχύρωση κι άλλο η ουσιαστική, πραγματική
εξασφάλιση.
Μέχρι τώρα, έχει εξαγγελθεί η βιωσιμότητα του Προγράμματος μέσω κρατικών
πόρων. Έχει εξαγγελθεί η δέσμευση πόρων του συστήματος κοινωνικής ασφάλισης για
την κάλυψη συνταξιούχων, λόγω γήρατος ή αναπηρίας.
Από την 1η Μαΐου 2012 θεσμοθετήθηκε η παροχή ποσοστού 0,2% -τα
σαράντα εκατομμύρια που υπολογίζετε -των συνολικών ετησίων εσόδων από εισφορές
των φορέων κοινωνικής ασφάλισης. Παράλληλα, έχουμε μια εφάπαξ παροχή,
προικοδότηση του Προγράμματος μέσω του Κεφαλαίου Αλληλεγγύης Γενεών ύψους
τριάντα πέντε εκατομμυρίων ευρώ. Υπολογίζουμε ότι το Πρόγραμμα στοιχίζει γύρω στα
εξήντα εκατομμύρια ευρώ το χρόνο. Όπως καταλαβαίνετε, τριάντα πέντε εκατομμύρια
στο ΑΚΑΓΕ είναι η κάλυψή του σε ποσοστό πέρα του 50%, χωρίς να υπολογίζουμε τη
συνεισφορά του Υπουργείου Εσωτερικών, το οποίο αναπόφευκτα μπαίνει κι αυτό
στους υπολογισμούς, επειδή μέχρι τώρα οι περισσότεροι πάροχοι ήταν δήμοι.
Ως προς το επιχειρησιακό σκέλος, το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ είναι ο φορέας που θα
υλοποιήσει το Πρόγραμμα αυτό της Φροντίδας Συνταξιούχων.
ΡΕ
(2AS)
Έχει ήδη συσταθεί στη Γενική Διεύθυνση Ασφαλιστικών Υπηρεσιών του ΙΚΑ μια
Διεύθυνση με τίτλο «Διεύθυνση κατ’ οίκον Φροντίδας Συνταξιούχων», η οποία θα
αναλάβει το σχεδιασμό, την οργάνωση και τη διαχείριση του προγράμματος. Μόλις
προ ημερών, μας ειδοποίησαν από το ΙΚΑ ότι είναι έτοιμοι ως προς τη
μηχανοργάνωση που θα υποστηρίξει το σύστημα. Εάν δεν μας έδιναν αυτό το πράσινο
φως, δεν θα μπορούσαμε να πάμε στα περαιτέρω.
Για τους δικαιούχους του προγράμματος νομίζω ότι παρέλκει να σας
ενημερώσω. Λίγο-πολύ, όπως καταλαβαίνετε, αυτά είναι τυπικά.
Όμως, για την υλοποίηση του προγράμματος πρέπει να πω ότι έχει
δημιουργηθεί και τηρείται μητρώο παρόχων στο ΙΚΑ. Με τους εγγεγραμμένους στο
μητρώο παρόχους το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ συνάπτει ειδικές συμβάσεις, με τις οποίες αυτοί
αναλαμβάνουν έναντι καθορισμένης αμοιβής ανά ωφελούμενο να παρέχουν υπηρεσίες
που προβλέπονται από το πρόγραμμα.
Ανάμεσα στους παρόχους προβλέπεται ότι είναι επιχειρήσεις δήμων,
επιχειρήσεις περιφερειών, νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, αμιγώς ιδιωτικές
επιχειρήσεις, αλλά και κοινωνικές συνεταιριστικές επιχειρήσεις κοινωνικής
φροντίδας.
Η πρώτη και η τελευταία κατηγορία νομίζω ότι θα πρέπει να μας
απασχολήσουν περισσότερο. Αυτήν τη στιγμή, κατά την άποψή μου, οι πλέον ικανοί
να εκτελέσουν το πρόγραμμα πάροχοι είναι οι δήμοι, οι οποίοι το είχαν έως τώρα
και επομένως έχουν την εμπειρία και την υλικοτεχνική υποδομή, αλλά και οι
κοινωνικές συνεταιριστικές επιχειρήσεις κοινωνικής φροντίδας, αυτός ο νέος
θεσμός που σας είπα, ο οποίος νομίζω ότι θα δώσει και τη λύση, για να τρέξει
αυτό το πρόγραμμα εκεί που οι δήμοι, λόγω πλέον οικονομικών δυσκολιών, δεν
μπορούν να ανταπεξέλθουν. Θα χρειαστούν συνέργειες, νέοι τρόποι λειτουργίας,
νέες ιδέες. Αυτά προσπαθούμε να σχεδιάσουμε τώρα, γιατί, όπως σας είπα,
βρισκόμαστε σε μεταβατική φάση και ο χρόνος τρέχει.
Τέλος, κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εργασίας, Κοινωνικής
Ασφάλισης και Πρόνοιας βρίσκεται στο τελικό στάδιο υπογραφής της και
ενδεχομένως μετά την απογευματινή σύσκεψη να μπορούμε να προβούμε και σε
ανακοινώσεις, με την οποία καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις συμμετοχής,
το ύψος χρηματοδότησης ανά ωφελούμενο, το σχέδιο της σύμβασης και η διαδικασία
παρακολούθησης και πληρωμής παρόχων.
Είναι ένα περίπλοκο σχέδιο. Δεν είναι απλά τα πράγματα, διότι πλέον
φεύγουμε από την ευχέρεια που είχαμε να παίρνουμε κοινοτικά κονδύλια. Από εδώ
και πέρα, για να έχουμε το δικαίωμα να έχουμε αυτήν την ευχέρεια άντλησης πόρων
από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο, θα πρέπει να αποδεικνύουμε οι ίδιοι ως χώρα
ότι έχουμε το σχέδιο βιώσιμης λειτουργίας αυτού του προγράμματος.
Επομένως, σε αυτό το σημείο είμαστε τώρα. Τα κομμάτια του αινίγματος, εάν
θέλετε, είναι στη θέση τους, αλλά θα πρέπει να ενωθούν με την κόλλα, τη
συγκολλητική ουσία που θα παρέχει αυτό το τελικό σχέδιο βιωσιμότητας, ώστε αυτό
το πρόγραμμα να συνεχισθεί, διότι αυτή είναι τελικά η βούληση της Κυβέρνησης, η
βούληση όλων, και ημών των συζητούντων και της κοινωνίας και ιδίως των
εργαζομένων που αισθάνονται την ανασφάλεια και να είστε σίγουρη, κυρία
συνάδελφε, ότι τελικά θα δουν την επόμενη ημέρα σε αυτό το πρόγραμμα με βεβαιότητα.
Σας ευχαριστώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.