!

..."ΣΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΤΟΥ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟΥ ΠΟΥ ΜΕ ΤΗ ΣΟΦΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΣ ΧΑΡΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΟΙΞΗ"... !
ΟΙ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΡΟΧΕΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΚΑΘΕ ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΟΥ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ !!!! Η ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ ΚΡΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΕΧΕΤΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΤΗΝ ΕΧΟΥΝ ΑΝΑΓΚΗ !!!! ΠΑΡΟΧΗ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗΣ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ.

Αναγνώστες

Παρασκευή 21 Μαρτίου 2014

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ & ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ       
& ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ 

ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
 ΑΝΑΡΤΗΤΕΑ
 ΕΞ. ΕΠΕΙΓΟΝ
 Αθήνα, 20 Μαρτίου 2014
Αριθμ. Πρωτ.:
ΔΙΔΑΔ/Φ.34/45/2843


ΘΕΜΑ: Διευκρινίσεις επί της εγκυκλίου με θέμα «Έλεγχος νομιμότητας πτυχίων, 
πιστοποιητικών και λοιπών στοιχείων του προσωπικού μητρώου των 
υπαλλήλων» 

Σε συνέχεια της αριθμ. ΔΙΔΑΔ/Φ.34/42/οικ.33906/16-12-2013 (ΑΔΑ ΒΕΧ4Χ-
5ΞΕ) εγκυκλίου της Υπηρεσίας μας, η οποία αναφέρεται στο αντικείμενο του
θέματος, και κατόπιν διάφορων ερωτημάτων που ανέκυψαν κατά την
εφαρμογή της, διευκρινίζονται τα εξής:

1. Πεδίο εφαρμογής: Η υποχρέωση για τη διενέργεια ελέγχου νομιμότητας
όλων των πτυχίων, πιστοποιητικών και λοιπών στοιχείων του προσωπικού
μητρώου αφορά το σύνολο των υπαλλήλων, ανεξαρτήτως της εργασιακής
σχέσης, με την οποία υπηρετούν, στις δημόσιες υπηρεσίες, Ο.Τ.Α. α΄ και β΄
βαθμού, ν.π.δ.δ., κρατικά ν.π.ι.δ. και δημόσιες επιχειρήσεις, λόγος για τον οποίο
ζητήθηκε από τα Υπουργεία να αποστείλουν την εγκύκλιο σε όλα τα νομικά
πρόσωπα που εποπτεύουν ή υπάγονται σε αυτά. Ωστόσο επισημαίνεται ότι
μεγαλύτερη βαρύτητα και προτεραιότητα κατά τον έλεγχο θα δοθεί στο μόνιμο
και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου προσωπικό και
ακολούθως στο εποχικούς/ορισμένου χρόνου υπαλλήλους.

2. Ανάκληση διορισμού πέραν της διετίας: Σύμφωνα με νομολογία του
Συμβουλίου της Επικρατείας «διορισμός γενόμενος βάσει ψευδούς δηλώσεως
προσόντων ή πλαστών τίτλων σπουδών ….είναι ελευθέρως ανακλητός ασχέτως
της παρελεύσεως μακρού χρόνου» (ΣΕ2321/1968, 2290/1967), όπως άλλωστε
προβλέπεται και στο εδάφιο β΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 20 του
Υπαλληλικού Κώδικα (ν. 3528/2007), όπου ορίζεται ότι μετά την παρέλευση της
διετούς προθεσμίας, η πράξη διορισμού ανακαλείται, εάν αυτός που διορίστηκε
προκάλεσε δολίως ή υποβοήθησε την παρανομία ή εάν ο διορισμός του έγινε
ΑΔΑ: ΒΙΞ4Χ-2Ω5κατά παράβαση των άρθρων 4 και 8 του Υπαλληλικού Κώδικα. Σε κάθε
περίπτωση επισημαίνεται ότι ο έλεγχος νομιμότητας πραγματοποιείται
σύμφωνα με την πραγματική και νομική κατάσταση που ίσχυε κατά την κρίσιμη
ημερομηνία διορισμού/πρόσληψης/μετάταξης ή μετατροπής συμβάσεων,
λαμβανομένων υπόψη και των οριζομένων στις οικείες οργανικές διατάξεις ή
προκειμένου για ν.π.ι.δ. στον οικείο Υπηρεσιακό Οργανισμό και Κανονισμό
Λειτουργίας.

3. Πειθαρχική διαδικασία: Όταν διαπιστωθεί προσηκόντως ότι ο
υπάλληλος, που διορίστηκε, προκάλεσε δολίως ή υποβοήθησε την παρανομία
για τον διορισμό του, δεν κινείται πειθαρχική διαδικασία σε βάρος του, αλλά
τυγχάνουν εφαρμογής οι διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 20 του ν. 3528/2007
ή οι αντίστοιχες διατάξεις του ν. 3584/2007, περί ανάκλησης διορισμού ή του
Π.Δ. 410/1988, περί καταγγελίας της σύμβασης εργασίας.
Πειθαρχική διαδικασία δύναται να κινηθεί, με την επιφύλαξη των διατάξεων
περί παραγραφής:
α) για τα μονομελή όργανα ή μέλη συλλογικών οργάνων, για τα οποία
προκύπτει ότι προέβησαν σε διορισμό/πρόσληψη ή σε οποιαδήποτε άλλη
υπηρεσιακή μεταβολή κατά παράβαση της νομικής και πραγματικής
κατάστασης που ίσχυε κατά το κρίσιμο χρονικό σημείο του διορισμού ή της
υπηρεσιακής μεταβολής, β) για όσους υπαλλήλους προκύπτει ότι δολίως ή
υποβοηθώντας την παρανομία, π.χ. καταθέτοντας πλαστό τίτλο σπουδών,
μετετάγησαν είτε σε κλάδο ανώτερης κατηγορίας ή από κλάδο σε κλάδο ίδιας
κατηγορίας ίδιου ή άλλου φορέα και υπό την προϋπόθεση ότι ο διορισμός ή η
αρχική πρόσληψη είναι νόμιμοι, γ) για όσους προκύπτει ότι παραποίησαν
έγγραφα στοιχεία που υποβλήθηκαν κατά το διορισμό ή τη μετάταξή τους, όπως
παραποίηση βαθμολογίας τίτλου σπουδών, υπό την προϋπόθεση βέβαια ότι η
βαθμολογία δεν αποτελούσε κριτήριο για το διορισμό τους.

4. Σε περίπτωση εντοπισμού πλαστού τίτλου σπουδών υπαλλήλου που
υπηρετεί στο φορέα κατόπιν μετάταξης, εκτός από την ανάκληση της
απόφασης μετάταξης, αρμόδια υπηρεσία για την ανάκληση του διορισμού είναι
ο φορέας προέλευσης ή ο καθολικός διάδοχός του σε περίπτωση κατάργησης ή
συγχώνευσής του.

5. Ξενόγλωσσοι τίτλοι σπουδών: Στις διατάξεις του άρθρου 29 του Π.Δ.
50/2001 (Α' 39) «Καθορισμός των προσόντων διορισμού σε θέσεις φορέων
του δημοσίου τομέα» ορίζεται «Τίτλοι, πιστοποιητικά και βεβαιώσεις της
αλλοδαπής, που απαιτούνται για το διορισμό, πρέπει να είναι επικυρωμένοι και
επίσημα μεταφρασμένοι στην ελληνική γλώσσα, όπως ορίζουν οι κείμενες
διατάξεις». Επίσης, όπου στο Π.Δ. 50/2001 αναφέρεται ως τυπικό προσόν
διορισμού τίτλος σπουδών της αλλοδαπής, αναφέρεται ότι θα πρέπει να είναι
ισότιμος ή/και αντίστοιχος τίτλου σπουδών της ημεδαπής. Με βάση τα
ανωτέρω, οι ξενόγλωσσοι τίτλοι σπουδών θα πρέπει να είναι επικυρωμένοι και
νομίμως μεταφρασμένοι και να συνοδεύονται από πράξη ισοτιμίας ή και
αντιστοιχίας του Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.. Κατόπιν τούτου, οι υπηρεσίες θα πρέπει να
προβούν α) στον έλεγχο της γνησιότητας του τίτλου σπουδών της αλλοδαπής
σε συνεργασία με την αρμόδια Πρεσβεία, β) σε έλεγχο γνησιότητας της πράξης
ισοτιμίας ή και αντιστοιχίας. Τέλος, και στο πλαίσιο της προγενέστερης
ΑΔΑ: ΒΙΞ4Χ-2Ω5εγκυκλίου της Υπηρεσίας μας σχετικά με την επικαιροποίηση των
προσωπικών μητρώων της υπαλλήλων (ΔΙΔΑΔ/Φ.34/35/οικ.
14888/24.5.2013, ΑΔΑ: ΒΕΙΒΧ-ΖΕ3) όσοι υπάλληλοι δεν διαθέτουν ισοτιμία ή
αντιστοιχία για τους τίτλους σπουδών, βεβαιώσεις και πιστοποιητικά της
αλλοδαπής που κατέχουν, υποχρεούνται να προβούν σε κάθε περαιτέρω
νόμιμη ενέργεια, σύμφωνα με τις προαναφερόμενες κείμενες διατάξεις.

6. Θέσεις κατά κατηγορία -Τυπικά προσόντα: Ο υπάλληλος πρέπει να
κατέχει τα προσόντα του κλάδου στον οποίο υπηρετεί κατά τα οριζόμενα στο
άρθρο 77 και 78 του Υπαλληλικού Κώδικα (ν.3528/2007) σε συνδυασμό με τα
ειδικώς οριζόμενα στις οικείες οργανικές ή άλλες ειδικές διατάξεις. Ωστόσο, η
υπαγωγή των πραγματικών περιστατικών στον εκάστοτε εφαρμοστέο κανόνα
αποτελεί αρμοδιότητα της Διεύθυνσης Διοικητικού/ Προσωπικού, όπου ανήκει ο
υπάλληλος οργανικά, καθώς εκείνη είναι σε θέση να γνωρίζει με πληρότητα όλα
τα στοιχεία εκείνα που διέπουν την υπηρεσιακή κατάσταση των υπαλλήλων
που υπάγονται στην αρμοδιότητά της, έστω και αν ορισμένοι υπάλληλοι
υπηρετούν σε φορείς κατόπιν μετάταξης ή μεταφοράς. Σε κάθε περίπτωση η
υπηρεσιακή κατάσταση ενός υπαλλήλου είναι συνεχής και επομένως ο έλεγχος
θα ανατρέχει στο χρόνο του αρχικού διορισμού ή πρόσληψης του υπαλλήλου και
όχι, για παράδειγμα, από την ημερομηνία μετάταξης του υπαλλήλου στο φορέα.

7. Παραίτηση: Στις διατάξεις των παρ. 1 και 2 του άρθρου 148 του
Υπαλληλικού Κώδικα ορίζονται τα εξής:
« 1. Η παραίτηση αποτελεί δικαίωμα του υπαλλήλου και υποβάλλεται εγγράφως.
Αίρεση, όρος ή προθεσμία στην αίτηση παραίτησης θεωρούνται ότι δεν έχουν
γραφεί.
 2. Η παραίτηση θεωρείται ότι δεν έχει υποβληθεί αν κατά την υποβολή της
εκκρεμεί ποινική δίωξη για πλημμέλημα από τα αναφερόμενα στην περ. α` της
παρ. 1 του άρθρου 8 ή για κακούργημα ή πειθαρχική δίωξη ενώπιον του
υπηρεσιακού συμβουλίου για παράπτωμα που μπορεί να επισύρει την ποινή της
οριστικής παύσης ή αν η ποινική ή πειθαρχική δίωξη ασκηθεί μέσα σε δύο (2)
μήνες από την υποβολή της αίτησης παραίτησης και πριν την αποδοχή της.
 Στην περίπτωση άσκησης πειθαρχικής δίωξης μετά την υποβολή αίτησης
παραίτησης, εφόσον η πειθαρχική υπόθεση δεν εκδικασθεί σε πρώτο βαθμό εντός
έξι (6) μηνών, ο υπάλληλος δικαιούται να υποβάλει νέα αίτηση παραίτησης κατά
τους όρους του παρόντος άρθρου».
 Σύμφωνα με τις προαναφερόμενες διατάξεις, το δικαίωμα υποβολής
αίτησης παραίτησης υπαλλήλου, για τον οποίο έχει αποδειχθεί ότι δολίως ή
υποβοηθώντας την παρανομία διορίστηκε/μετατάχθηκε, δεν αναστέλλεται, με
την επιφύλαξη των οριζομένων στην παρ. 2 του άρθρου 148 του Υπαλληλικού
Κώδικα. Επίσης, η υποβολή της αίτησης παραίτησης και η αποδοχή της
από την Υπηρεσία δεν αναστέλλει την ανάκληση του διορισμού (σχετ. ΣτΕ
3424/1988). Σε κάθε περίπτωση, όλα τα ανωτέρω πραγματικά περιστατικά
και στοιχεία θα υποβληθούν στην υπηρεσία, η οποία είναι αρμόδια για τα
συνταξιοδοτικά θέματα του υπαλλήλου και θα δηλώνονται και στο
Μητρώο Μισθοδοτούμενων Ελληνικού Δημοσίου, τόσο ως ανάκληση
διορισμού/ καταγγελία σύμβασης και στη συνέχεια, κατόπιν της
αποδοχής της παραίτησης ως λόγος διαγραφής θα δηλώνεται η αποδοχή
της παραίτησης.
ΑΔΑ: ΒΙΞ4Χ-2Ω5
8. Ανάκληση πράξης διορισμού - Καταγγελία σύμβασης προσωπικού
με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου: Ειδικότερα και όσον αφορά σε
υπαλλήλους με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου, για τους οποίους προκύπτει
ότι προσλήφθηκαν καταθέτοντας πλαστό ή παραποιημένο τίτλο σπουδών ή
οποιοδήποτε άλλο πλαστό ή παραποιημένο σχετικό έγγραφο, απαραίτητο για
την πρόσληψή τους, οι αρμόδιες Διευθύνσεις Διοικητικού/Προσωπικού θα
προβούν σύμφωνα και με τα αναφερόμενα στην προηγούμενη σχετική εγκύκλιο
της Υπηρεσίας μας, σε προηγούμενη ακρόαση του ενδιαφερομένου και εφόσον
στοιχειοθετηθεί βάσει πραγματικών περιστατικών η υποβοήθηση της
παρανομίας ή ο δόλος, θα προβούν σε ανάκληση της παράνομης διοικητικής
πράξης πρόσληψης σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 21 του Κώδικα
Διοικητικής Διαδικασίας (ν. 2690/1999, Α΄ 45) και βάσει των γενικών αρχών
διοικητικού δικαίου περί ανάκλησης παράνομης διοικητικής πράξης ή εφόσον
πρόκειται για υπάλληλο με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου, σε καταγγελία
της σύμβασης εργασίας κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 53 του Π.Δ. 410/1988 (Α’
191).

Τέλος, καλούνται όλες οι Διευθύνσεις Διοικητικού/Προσωπικού να
ενημερώσουν το Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης (Σ.Ε.Ε.Δ.Δ.),
για τις ενέργειες στις οποίες έχουν προβεί μέχρι σήμερα, αλλά και εφεξής για
κάθε περίπτωση που εντοπίζεται, σύμφωνα με τα ανωτέρω, με τη συμπλήρωση
της ηλεκτρονικής εφαρμογής που έχει δημιουργηθεί για το σκοπό αυτό στο
Σ.Ε.Ε.Δ.Δ.. Οι αρμόδιες Διευθύνσεις Διοικητικού/Προσωπικού θα πρέπει να
μεριμνήσουν για την εξασφάλιση πιστοποίησης για την πρόσβασή τους στην ως
άνω εφαρμογή αποστέλλοντας σχετικό αίτημα στην ηλεκτρονική διεύθυνση
titloi@seedd.gr με τα στοιχεία του φορέα, τα στοιχεία του Προϊσταμένου
Διεύθυνσης Διοικητικού/Προσωπικού που είναι υπεύθυνος για την παροχή των
στοιχείων και του χρήστη που θα πιστοποιηθεί (ονοματεπώνυμο, ιδιότητα,
τηλέφωνο, ηλεκτρονική διεύθυνση)
Για λόγους εύρυθμης λειτουργίας των Υπηρεσιών, ο έλεγχος θα πρέπει να
έχει ολοκληρωθεί εντός προθεσμίας ενός μηνός από την κοινοποίηση της
παρούσας.
Οι αποδέκτες του παρόντος παρακαλούνται να αποστείλουν άμεσα την
παρούσα εγκύκλιο στους φορείς που υπάγονται στην αρμοδιότητά τους ή
εποπτεύονται από αυτούς.

Ο Υπουργός

 Κυριάκος Μητσοτάκης

Συνημμένα: Υπόδειγμα συμπλήρωσης πινάκων


ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΔΙΑΝΟΜΗ:
1. Γραφείο κ. Υπουργού
ΑΔΑ: ΒΙΞ4Χ-2Ω52. Γραφείο κ. Υφυπουργού
3. Γραφείο κ. Γ. Γραμματέα
4. Προϊσταμένους Γενικών Διευθύνσεων
5. Προϊσταμένους Διευθύνσεων
6. Δ/νση Διοικητικού
7. Δ/νση Ηλεκτρονικής Επεξεργασίας Στοιχείων
(Αποστολή στην ηλεκτρονική διεύθυνση webupload@ydmed.gov.gr για την
ανάρτηση στην ιστοσελίδα του Υπουργείου (www.ydmed.gov.gr) στη διαδρομή
Υπηρεσιακές Ανακοινώσεις- Εγκύκλιοι).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.