Κατάργηση
του μνημονιακού Παρατηρητηρίου Οικονομικής Αυτοτέλειας ΟΤΑ - Τι
προβλέπει για υπηρεσιακές, βαθμολογικές εξελίξεις υπαλλήλων, συμβάσεις
ΙΔΟΧ, αυτεπιστασία, εργαζομένους στην Καθαριότητα, εκλογική αποζημίωση,
έκτακτο προσωπικό, ωράριο βρεφοκομείων και κοιμητηρίων κ.λπ.
Όπως
αναφέρεται στη σχετική ανάρτηση στο opengov.gr, το προτεινόμενο σχέδιο
νόμου, καταρχάς, αντιμετωπίζει δύο μείζονα ζητήματα που αφορούν στη
λειτουργία των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και την άσκηση της
κρατικής εποπτείας επ’ αυτών.
Συγκεκριμένα, το πρώτο κεφάλαιο περιλαμβάνει την τροποποίηση και επικαιροποίηση των διατάξεων που αφορούν την Αυτοτελή Υπηρεσία Εποπτείας ΟΤΑ, «ώστε
πέντε χρόνια μετά την αρχική της πρόβλεψη στο ν. 3852/2010 (Α’ 87), να
εκκινήσει, πραγματικά, η λειτουργία της , ικανοποιώντας έτσι τη
συνταγματική απαίτηση, που αποτελεί και καθολικό αίτημα της Τοπικής
Αυτοδιοίκησης, να ασκείται κατά τρόπο αντικειμενικό και αμερόληπτο και
να περιορίζεται αποκλειστικά και μόνο στα όρια του ελέγχου νομιμότητας».
Το δεύτερο κεφάλαιο καταργεί το «θεσμό
του Παρατηρητηρίου Οικονομικής Αυτοτέλειας ΟΤΑ και εισάγει ένα νέο
σύστημα οικονομικής εποπτείας και ταυτόχρονα στήριξης των ΟΤΑ, ώστε να
διασφαλίζεται η οικονομική βιωσιμότητα και η αυτοτέλειά τους», ενώ με το τρίτο και το τέταρτο κεφάλαιο
ρυθμίζονται τρέχοντα όσο και επείγοντα ζητήματα αρμοδιότητας του
υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, των ΟΤΑ και των
νομικών τους προσώπων, «αποσαφηνίζονται διατάξεις νόμων, όπως οι
πρόσφατες σχετικές του ν.4325/2015, ενώ επιχειρείται, μεταξύ άλλων, και η
ουσιαστική εναρμόνιση των υπηρεσιών της Κεντρικής Διοίκησης με τις
προκλήσεις της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και της εξυπηρέτησης των
εποπτευόμενων φορέων και των πολιτών, μέσω των σύγχρονων, τεχνολογικών
εργαλείων και διαύλων επικοινωνίας, ενημέρωσης και αντιμετώπισης των
προβλημάτων».
«Με
αυτές τις σκέψεις, σας καλώ, να μελετήσετε την παρούσα νομοθετική
πρωτοβουλία, καταθέτοντας τις απόψεις, τα σχόλια και τις πιθανές
παρατηρήσεις σας, προκειμένου το προτεινόμενο σχέδιο νόμου να επιτύχει
στους στόχους του, και με τη δική σας συνδρομή», αναφέρει ο αρμόδιος υπουργός Νίκος Βούτσης.
Η διαβούλευση ξεκίνησε την Τρίτη 16 Ιουνίου 2015, στις 15.00 και λήγει την Παρασκευή, 19 Ιουνίου στις 15.00.
Μεταξύ των άρθρων:
-
Άρθρο 01: Αυτοτελής Υπηρεσία Εποπτείας Ο.Τ.Α. – Νέο Πλαίσιο
Το άρθρο 215 του ν.3852/2010 αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 215 Αυτοτελής Υπηρεσία Εποπτείας Ο.Τ.Α. – Αρμοδιότητες
1.
Ιδρύεται στην έδρα κάθε Περιφέρειας, αυτοτελής κρατική υπηρεσία
εποπτείας των Ο.Τ.Α. που φέρει τον τίτλο «Αυτοτελής Υπηρεσία Εποπτείας
Ο.Τ.Α.» υπαγόμενη απ’ ευθείας στον Υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής
Ανασυγκρότησης.
Όταν
προσβάλλονται πράξεις της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας Ο.Τ.Α, ενώπιον
των αρμόδιων δικαστηρίων, παρίσταται ως διάδικος, πλην του Υπουργού
Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και ο καθ’ ύλην αρμόδιος
Υπουργός.
2.
Η Αυτοτελής Υπηρεσία Εποπτείας Ο.Τ.Α. είναι αρμόδια για τον έλεγχο
νομιμότητας των πράξεων των Ο.Τ.Α. και για τον πειθαρχικό έλεγχο των
αιρετών κατά το άρθρο 102 παρ. 4 του Συντάγματος.
-
Άρθρο 06: Υπηρεσιακές μεταβολές – βαθμολογική εξέλιξη
Το άρθρο 220 του ν.3852/2010 αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 220
Υπηρεσιακές μεταβολές- βαθμολογική εξέλιξη
1.
Το προσωπικό της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας Ο.Τ.Α. για τα θέματα
που αφορούν στην υπηρεσιακή του κατάσταση υπάγεται στο Υπηρεσιακό
Συμβούλιο Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας ΟΤΑ που συγκροτείται με απόφαση
του Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης σύμφωνα με τις
κείμενες διατάξεις. Το προσωπικό των Αυτοτελών Υπηρεσιών Εποπτείας ΟΤΑ
υπάγεται για τα πειθαρχικά παραπτώματα στο κοινό πειθαρχικό Συμβούλιο
του Υπουργείου Εσωτερικών, Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και φορέων που
υπάγονται σε αυτές.
2.
Η μετάταξη και η απόσπαση του προσωπικού της Αυτοτελούς Υπηρεσίας
Εποπτείας Ο.Τ.Α. σε άλλη υπηρεσία επιτρέπεται μετά την πάροδο πενταετίας
από το διορισμό του, σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες περί μετατάξεων
διατάξεις του Υπαλληλικού Κώδικα.
3.
Για το προσωπικό της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας Ο.Τ.Α. δεν
εφαρμόζονται οι διατάξεις περί μεταθέσεων, με εξαίρεση τις εκάστοτε
ισχύουσες διατάξεις του Υπαλληλικού Κώδικα περί αμοιβαίων μεταθέσεων. Οι
υπάλληλοι του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης δεν
μετατίθενται στην Αυτοτελή Υπηρεσία Εποπτείας Ο.Τ.Α.
4.
Οι υπάλληλοι της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας Ο.Τ.Α. που έχουν τα
απαιτούμενα από τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις προσόντα δικαιούνται να
υποβάλουν αίτηση προς επιλογή σε θέσεις Γενικών Διευθυντών Υπουργείων
και άλλων δημοσίων υπηρεσιών.
5. Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται οι διατάξεις του Υπαλληλικού Κώδικα».
-
Άρθρο 23: Αποσπάσεις προσωπικού ΝΠΙΔ και ΑΕ σε ΟΤΑ.
1.
Επιτρέπεται η απόσπαση υπαλλήλων νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου και
ανωνύμων εταιριών, που ανήκουν στο δημόσιο τομέα, σε ΟΤΑ α΄ βαθμού και
στα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου αυτών, για την αντιμετώπιση σοβαρών
και επειγουσών υπηρεσιακών αναγκών, με κοινή απόφαση των Υπουργών
Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και του κατά περίπτωση
αρμόδιου Υπουργού, ύστερα από σύμφωνη γνώμη του οικείου διοικητικού
συμβουλίου ή διοικητή του φορέα προέλευσης και σύμφωνη γνώμη του
αρμοδίου προς διορισμό οργάνου και του οικείου υπηρεσιακού συμβουλίου
του ΟΤΑ.
2.
Η απόσπαση γίνεται για δύο (2) έτη και μπορεί να παραταθεί για ένα (1)
ακόμη, κατόπιν αίτησης του υπαλλήλου, ενώ η μισθοδοσία του κατά τη
διάρκεια της απόσπασης θα βαρύνει το φορέα υποδοχής.
3.
Αποσπασμένος υπάλληλος που συμπλήρωσε τριετία συνεχώς ή διακεκομμένα,
δεν επιτρέπεται να αποσπασθεί πριν να παρέλθει τριετία από τη λήξη της
προηγούμενης απόσπασης.
4.
Μετά την παράγραφο 3Α του άρθρου 184 του ν.3584/2007 (ΦΕΚ Α΄143), όπως
ισχύει, προστίθεται παράγραφος ως εξής: “3B. Κατά τα λοιπά, εφαρμόζονται
ανάλογα οι διατάξεις της παρ.7 του άρθρου 73 του παρόντος Κώδικα, όπως
ισχύουν.»
-
Άρθρο 24: Αναδρομική ισχύς συμβάσεων ΙΔΟΧ. – Κατάργηση διαδικασίας ΑΣΕΠ στην αυτεπιστασία.
1. Στο τέλος της παρ.9 του άρθρου 1 του ν.4038/2012 προστίθεται εδάφιο ως εξής:
«Ειδικώς
για τις πράξεις πρόσληψης και ανανέωσης των συμβάσεων εργασίας
ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου των ΟΤΑ για τις οποίες προβλέπεται
από τις κείμενες διατάξεις δυνατότητα ανανέωσης, οι πράξεις αυτές
ισχύουν από την ημερομηνία πρόσληψης ή λήξης της ανανεούμενης σύμβασης,
αντίστοιχα».
2. Η παράγραφος 6 του άρθρου 40 του ν.4024/2011 καταργείται.
Στην
παρ. 3 του άρθρου 21 του ν. 2190/1994, όπως ισχύει, προστίθεται εδάφιο
ως εξής: «Σε περίπτωση που το πρόγραμμα δεν έχει ολοκληρωθεί, αν κάποιος
ήδη απασχολούμενος στο έργο παραιτηθεί, μπορεί ο φορέας, για την
απρόσκοπτη ολοκλήρωση του έργου, να προσλάβει τον αμέσως επόμενο στη
σειρά του πίνακα κατάταξης».
-
Άρθρο 25: Σχολικές Καθαρίστριες – Δημοτικές Κατασκηνώσεις.
1. Η περίπτωση γ’ της παραγράφου 1 του άρθρου 18 του ν.3870/2010 (Α΄ 138), όπως είχε αντικατασταθεί, αντικαθίσταται ως εξής:
«γ.
α’) Οι συμβάσεις μίσθωσης έργου της παραγράφου 5 του άρθρου 113 του
ν.1892/1990 (Α΄ 101), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, καταρτίζονται
για τα διδακτικά έτη 2010-2011, 2011-2012, 2012-2013, 2013-2014,
2014-2015, 2015-2016 και 2016-2017 σύμφωνα με τις ρυθμίσεις των
διατάξεων αυτών.
β’)
Από την έναρξη του διδακτικού έτους 2017-2018 και εφόσον οι ανάγκες των
δήμων για τον καθαρισμό των σχολικών μονάδων δεν καλύπτονται από το
υπάρχον προσωπικό, μπορεί να καλυφθούν με συμβάσεις, που καταρτίζονται
από τους οικείους δήμους, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.
γ’)
Για το κόστος της απασχόλησης με συμβάσεις του προσωπικού του
προηγούμενου εδαφίου, για το διδακτικό έτος 2017-2018 και εφεξής
εγγράφεται ειδική πίστωση στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Εσωτερικών, η
οποία κατανέμεται, με απόφαση του Υπουργού, κατ’ αναλογία στους
οικείους δήμους. Μέχρι το ανωτέρω διδακτικό έτος εξακολουθεί να
εφαρμόζεται η παράγραφος 5 του άρθρου 113 του ν.1892/1990, όπως έχει
τροποποιηθεί και ισχύει».
2.
Στην παράγραφο 2 του άρθρου 41 του ν.4325/2015, μετά τη λέξη
«πυρασφάλεια» προστίθεται η φράση «στις δημοτικές κατασκηνώσεις».
-
Άρθρο 27: Κατάργηση έγκρισης ΠΥΣ 33/2006 για μετατάξεις σε ΟΤΑ.
1. Στο πρώτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 68 του ν. 4002/2011 (Α΄ 180) διαγράφονται οι λέξεις «και τους ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού».
2.
Στο τέλος της παρ. 1α του άρθρου 246 του ν. 3852/2010 (Α΄87), όπως
ισχύει, προστίθεται εδάφιο ως εξής: Επιτρέπεται, ύστερα από αίτηση, η
αμοιβαία μετάταξη μεταξύ των υπαλλήλων των Περιφερειών, με την
προϋπόθεση να ανήκουν στην ίδια κατηγορία και στον ίδιο κλάδο. Στην
περίπτωση αυτή, οι υπό των μετατασσομένων κατεχόμενες θέσεις, λογίζονται
κενές.
3.
Στην παράγραφο 7 του άρθρου 93 του ν.3852/2010 (Α΄87), όπως
αντικαταστάθηκε από το άρθρο 7 παρ.2 του Ν.4071/2012 (Α΄85) και μετά τη
φράση «Δημόσιοι υπάλληλοι ή υπάλληλοι Ν.Π.Δ.Δ.» προστίθεται η φράση « ή
υπάλληλοι Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού, καθώς και των νομικών προσώπων,
ιδρυμάτων και συνδέσμων αυτών».
-
Άρθρο 29: Προθεσμία σύναψης συμβάσεων έκτακτου προσωπικού.
Στην
προθεσμία των διατάξεων του άρθρου 20 του ν. 4305/2014
συμπεριλαμβάνονται και οι προσλήψεις που πραγματοποιούνται μετά την
έκδοση υπουργικών αποφάσεων που αφορούν στην έγκριση απασχόλησης
προσωπικού σε υπηρεσίες ανταποδοτικού χαρακτήρα του άρθρου 205 του
Ν.3584/2007 (Α΄ 143), όπως επίσης και του προσωπικού αμιγώς αμειβομένου
από την καταβολή αντιτίμου και λοιπών αντικαταβολών. Μετά την παρέλευση
της προθεσμίας αυτής οι συμβάσεις δεν επιτρέπεται να συναφθούν και
απαιτείται εκ νέου υποβολή αιτήματος για έκδοση εγκριτικής απόφασης.
-
Άρθρο 31: Θέματα εργαζομένων ΟΤΑ – Ωράριο βρεφονηπιοκόμων
1.α.
Συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου μειωμένου ωραρίου,
οι οποίες προέκυψαν από μετατροπή διαδοχικών συμβάσεων εργασίας
ορισμένου χρόνου ή διαδοχικών συμβάσεων έργου, σύμφωνα με τα αναλυτικά
οριζόμενα στο άρθρο 11 του ΠΔ 164/2004, των εργαζομένων σε ΟΤΑ α’ βαθμού
και νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου αυτών, μπορούν να τροποποιούνται,
με αύξηση του ωραρίου εργασίας τους, μέχρι και το ανώτατο όριο της
πλήρους απασχόλησης της οικείας κατηγορίας και κλάδου, με αντίστοιχη
αύξηση των πάσης φύσεως αποδοχών τους. Η τροποποίηση γίνεται με απόφαση
του οικείου Δημοτικού Συμβουλίου ή του Διοικητικού Συμβουλίου του
νομικού προσώπου, κατόπιν αίτησης του ενδιαφερόμενου, και πρέπει να
διαλαμβάνει ειδικά περί της ύπαρξης των απαιτούμενων για την αύξηση του
ωραρίου πιστώσεων στον οικείο προϋπολογισμό.
β.
Η απόφαση του προηγούμενου εδαφίου υπάγεται σε υποχρεωτικό έλεγχο
νομιμότητας από την αρμόδια για την εποπτεία του οικείου Ο.Τ.Α. ή
νομικού προσώπου αρχή και αναρτάται υποχρεωτικά και επί ποινή ακυρότητας
στη «Διαύγεια» του οικείου φορέα.
γ.
Κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παρούσας μπορεί να
καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής
Ανασυγκρότησης.
2.α.
Η υποπερίπτωση δδ της παραγράφου 5 περ. α του άρθρου 1 της πράξης
νομοθετικού περιεχομένου του Προέδρου της Δημοκρατίας «περί καθιερώσεως
πενθημέρου εβδομάδος εργασίας των δημοσίων εν γένει υπηρεσιών και
ρυθμίσεως συναφών θεμάτων», που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν.
1157/1981 (Α` 126), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, καταργείται.
β. Η παράγραφος 1 του άρθρου μόνου του π.δ. 588/1988 (Α’ 284) επανέρχεται σε ισχύ.
-
Άρθρο 49: Εργαζόμενοι στην καθαριότητα
Το
άρθρο 49 του ν. 4325/2015 (Α’ 47), αριθμείται ως παράγραφος 1 και
προστίθενται σε αυτό αναδρομικά από την έναρξη ισχύος του παράγραφοι ως
εξής :
“2.
Στο πεδίο εφαρμογής της ως άνω διάταξης εμπίπτουν τα φυσικά πρόσωπα που
: (α) έχουν συνάψει συμβάσεις έργου ή ορισμένου χρόνου,
συμπεριλαμβανομένων και αυτών που απασχολούνται κατόπιν δικαστικής
απόφασης, για την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας των κτιρίων των δημοσίων
υπηρεσιών, των ανεξάρτητων αρχών, των Ν.Π.Δ.Δ., των Ν.Π.Ι.Δ. και των
Ο.Τ.Α., καθώς και τις κάθε είδους υπηρεσίες καθαριότητας των Ο.Τ.Α., οι
οποίες κατά το χρόνο έναρξης ισχύος του Ν. 4325/2015 εξακολουθούν να
είναι σε ισχύ και οι οποίες παρατείνονται έως 31.12.2015, κατά
παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, ή (β) απασχολούνταν για την παροχή
υπηρεσιών καθαριότητας σε κτίρια των δημοσίων υπηρεσιών, των ανεξάρτητων
αρχών, των Ν.Π.Δ.Δ., των Ν.Π.Ι.Δ. και των Ο.Τ.Α., καθώς και τις κάθε
είδους υπηρεσίες καθαριότητας των Ο.Τ.Α., με οποιαδήποτε σχέση εργασίας,
ήτοι συμπεριλαμβανομένου και του προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού
δικαίου ορισμένου χρόνου καθώς και του προσωπικού που απασχολείτο σε
εταιρίες στις οποίες είχε ανατεθεί η παροχή υπηρεσιών καθαριότητας στους
ως άνω φορείς του δημοσίου, είτε πρόκειται για Έλληνες πολίτες είτε
πρόκειται για νομίμως διαμένοντες στην Ελλάδα αλλοδαπούς, και των οποίων
η εργασιακή σχέση ή σύμβαση έχει λήξει εντός του 2015. Για τους
ανωτέρω, είναι επιτρεπτή η σύναψη ατομικής σύμβασης μίσθωσης έργου για
την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας με την ίδια ημερομηνία λήξης, ήτοι
μέχρι 31.12.2015, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης.
3.
Στα εν λόγω πρόσωπα που θα συνάψουν ατομικές συμβάσεις μίσθωσης έργου
δεν έχουν εφαρμογή οι διατάξεις του άρθρου 46 του ν. 3996/2011 (ΦΕΚ Α΄
170) περί υποχρεωτικής ασφάλισης στον Ο.Α.Ε.Ε., αλλά υπάγονται στην
ασφάλιση του Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ. Για την καταβολή αμοιβής και την
παρακράτηση εισφορών εφαρμόζονται κατά τα λοιπά οι κείμενες διατάξεις,
σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στη νομοθεσία του Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ. για τους
απασχολούμενους με σύμβαση έργου κατά κύριο ή συγκύριο επάγγελμα.
4.
Ειδικά τα φυσικά πρόσωπα που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της εν λόγω
ρύθμισης και τα οποία απασχολούντο σε εταιρίες οι οποίες παρείχαν
υπηρεσίες καθαριότητας σε περισσότερους από έναν φορείς (δημοσίων
υπηρεσιών, των ανεξάρτητων αρχών, των Ν.Π.Δ.Δ., των Ν.Π.Ι.Δ. και των
Ο.Τ.Α.), αυτά μπορούν να συνάψουν ατομική σύμβαση μίσθωσης έργου για την
καθαριότητα σε έναν μόνο φορέα.”
-
Άρθρο 50: Πρόγραμμα Εθελοντικής Ενδοαυτοδιοικητικής Κινητικότητας.
Στο τέλος της παραγράφου 2 του άρθρου 92 του ν. 4310/2014 προστίθεται εδάφιο, ως ακολούθως:
«Οι
αποφάσεις που έχουν συνταχθεί έως 31.12.2014 από τους Γενικούς
Γραμματείς των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, με φορέα υποδοχής τις
Αποκεντρωμένες Διοικήσεις συντάσσονται εκ νέου από το αρμόδιο για το
διορισμό όργανο της Αποκεντρωμένης Διοίκησης εντός 15 ημερών από τη
δημοσίευση του παρόντος.»
-
Άρθρο 51: Εκλογικές αποζημιώσεις υπαλλήλων ΟΤΑ
1.
Χρηματοδοτήσεις Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) για την
καταβολή εκλογικής αποζημίωσης σε υπαλλήλους τους δεν συμψηφίζονται με
οφειλές των φορέων αυτών προς το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία και
τα νομικά πρόσωπα του ευρύτερου δημόσιου τομέα, από οποιαδήποτε αιτία
και είναι ακατάσχετες εις χείρας τρίτων.
2.
Η ρύθμιση της ανωτέρω παραγράφου ισχύει για χρηματοδοτήσεις που
καταβάλλονται σε Ο.Τ.Α. από την 14η Απριλίου 2015, ανεξάρτητα από το
χρόνο γένεσης της αξίωσης των υπαλλήλων τους για καταβολή της
προβλεπόμενης εκλογικής αποζημίωσης.
http://www.ergasianet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.